سنا
1400/08/12
13:45
صعود شاخص بورس تهران تداوم یافت

در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۲۷ واحد افزایش، به رقم ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲۱ هزار و ۳۲۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۹ هزار و ۴۶۵ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه شیمیایی با ۳۷ هزار و ۷۱۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۸۶۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۴ هزار و ۳۷۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۳۵ هزار و ۲۲۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۲۲ هزار و ۱۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۹۰۷ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۲۲۲ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۱۹۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۱۴۵ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، گروه پاکشو با ۲۴ واحد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۱۴ واحد، شرکت کابل البرز با ۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق آبادان با ۶ واحد و شرکت واسپاری ملت با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0