آکادمی هلاکوئی
1400/03/30
19:56
فابیو پانتا، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا: بیت کوین جانوری بسیار خطرناک است!

بدخواهان بیت کوین، آن را با نام های…

بدخواهان بیت کوین، آن را با نام های بسیار ناخوشایندی خوانده اند، اما توهین فابیو پانتا ( Fabio Panetta )، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، به بیت کوین در نوع خودش، احمقانه ترین توهین بود.


وی در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز ( Financial Times )، بزرگترین ارز رمزنگاری شده را “یک جانور بسیار خطرناک” توصیف کرد.


این اقتصاددان مشهور ایتالیایی خاطرنشان می کند که بیت کوین عمدتا توسط مجرمان استفاده می شود. وی همچنین توجه خود را به مصرف زیاد انرژی این کوین پرچمدار جلب کرد که پس از چرخش سیاست تسلا در ماه می(اردیبهشت)، به یک بحث داغ تبدیل شده است.


مسائل خصوصی


پانتا ادعا می کند که یورو دیجیتال می تواند تهدیدهایی را که سایر ارزهای رمزپایه برای حاکمیت پولی اتحادیه اروپا ایجاد می کند، دفع کند.


وی همچنین یقین دارد که بانکهای مرکزی قادر به محافظت از حریم خصوصی به شیوه بهتری در مقایسه با شرکتهای خصوصی هستند، در حالی که خواستار همکاری بیشتر می باشند:


“ما هیچ منافع تجاری برای ذخیره سازی، مدیریت یا کسب درآمد از اطلاعات کاربران نداریم.”


ارز دیجیتال بانک مرکزی اتحادیه اروپا، قادر خواهد بود هویت افراد را از داده های پرداخت جدا کند. اگرچه، ارز دیجیتال بانک مرکزی ( CBDC ) فقط برای پرداخت های ناچیز می تواند ناشناس باشد:


“برای مبالغ بسیار اندک، ما می توانیم اجازه پرداخت های کاملا ناشناس را بدهیم اما به طور کلی، محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی با ناشناس بودن متفاوت است.”



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد .


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0