سهامیاب - آموزش بورس
1401/03/23
09:03
#پیش‌بینی_بازار #روزنه ✍🏻بورس اوراق بهادار دومین روز از هفته جاری را متعادل و رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد. این رویه تقریبا تا نیم ساعت نخست ادامه دا...

#پیش‌بینی_بازار


#روزنه



✍🏻بورس اوراق بهادار دومین روز از هفته جاری را متعادل و رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد. این رویه تقریبا تا نیم ساعت نخست ادامه داشت اما به یک باره با افزایش تقاضا در صنایع پتروشیمی، پالایشی و خودرویی تعادل به رینگ معاملات بازگشت و هر چه به انتهای بازار نزدیک‌تر شدیم، تحت تاثیر رسیدن دلار به کانال ۳۳ هزار تومانی تقاضا قدرت بیشتری گرفت. به این ترتیب شاخص کل در پایان جلسه معاملاتی دوشنبه، با افزایش ۱۴ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون ۵۳۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با رشد هزار و ۵۵۵ واحدی به کار خود پایان داد.



📄گرچه بازار روز گذشته نشان از وجود خریداران دست به نقد داشت، اما همچنان ارزش معاملات خرد و تداوم خروج پول حقیقی تا حدی نگران‌کننده است. البته ارزش معاملات خرد در بازار روز یکشنبه با رشد ۲۵ درصدی مواجه شد. با این حال بازار برای برگشت قطعی نیاز به حجم معاملات قوی‌تر و توقف خروج نقدینگی دارد. لذا امیدواریم این شوک مثبت سرآغازی برای رشد ارزش معاملات در روز‌های آینده باشد.



📄از دیگر نکات مثبت روند معاملات روز گذشته افزایش نرخ دلار نیما و گذر سد ۲۵ هزار تومان بود. دلاری که مبنای معاملات سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه و سودسازی آن‌ها در صورت‌های مالی است. از این رو چنانچه در روز‌های آتی شاهد کم شدن فاصله نیما و دلار آزاد باشیم، می‌توان به رشد قطعی بازار نگاهی امیدوارانه‌تر داشت.



📄به نظر فرصت مناسبی برای بازار سرمایه پیش آمده که اگر کمی دولتمردان و مسئولان همت کنند، می‌توانند از این فرصت نهایت بهره را ببرند. به طوری که اگر بازار سرمایه با قیمت‌های ارزنده فعلی تنها چند روز معاملات روانی داشته باشند و شاهد تصمیماتی درست در حمایت از تولیدکننده باشیم، قطعا پول از دارایی‌های سرمایه‌ای دیگر که اکنون over value و بالای ارزش خود معامله می‌شوند خارج و وارد بازار خواهد شد.



📑 و اما برای امروز با توجه به افزایش نسبی ارزش معاملات خرد و رشد نرخ دلار تا محدوده ۳۳ هزار تومانی انتظار تداوم تعادل شکل گرفته و حرکت روبه جلو را از بازار را خواهیم داشت.



✅ 📊👈سهام یاب



انتهای خبر

0
0