بورس۲۴
1401/05/10
11:58
هفت تپه به نیشکر رسید؛ شرکت زیرمجموعه «وسپهر»

شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد. شرکت توسعه نیشکر بزرگترین شرکت نیشکر کشور است که ۴۰ درصد از آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر) است و مابقی سهام آن هم متعلق به بانک ملی و دولت است.

هفت تپه به نیشکر رسید؛ شرکت زیرمجموعه «وسپهر»

بورس۲۴ : شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد. شرکت توسعه نیشکر بزرگترین شرکت نیشکر کشور است که ۴۰ درصد از آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر) است و مابقی سهام آن هم متعلق به بانک ملی و دولت است.


در نشستی که در آن وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در آن حضور داشتند، مقرر شد شرکت هفت تپه به صورت پیمان مدیریت در اختیار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار بگیرد.


سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس خبر داده که این واگذاری به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز رسیده است.


هم اکنون ۴۰ درصد سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متعلق به بانک ملی، ۲۰ درصد متعلق به دولت و ۴۰ درصد تحت مالکیت شرکت فرابورسی سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات است.


در نشست اخیر که وزیر اقتصاد در آن حضور داشته مقرر شده برای نهایی شدن انتقال مالکیت هفت تپه، صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی گذشته این شرکت به تصویب مجمع آن برسد تا فرآیند قیمت گذاری و ارزش گذاری هفت تپه برای انتقال مالکیت آغاز شود.


ارزیابی ها حاکی است شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا قبل از واگذاری هفت تپه ارزشی در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را دارا بوده است. زمزمه هایی از عرضه سهام این شرکت در بورس به عنوان اولین شرکت بورسی صنعت نیشکر به گوش می رسد. در صورت تحقق این موضوع و ارزش گذاری واقعی آن وسپهر که ارزش بازار آن چیزی در حدود ۲۰ همت است نیاز جدی به تجدید ارزیابی دارایی های خود خواهد داشت.

انتهای خبر

0
0