بورس۲۴
1401/05/04
23:48
همه چیز درباره اخبار نشست خبری امروز تامین سرمایه دماوند را اینجا بخوانید

بورس ۲۴ - میلاد فروغی مدیر عامل گروه مالی غدیر در این نشست خبری که در نمایشگاه بورس بانک و بیمه برگزار شد، گفت...

همه چیز درباره اخبار نشست خبری امروز تامین سرمایه دماوند را اینجا بخوانید

بورس۲۴ : میلاد فروغی مدیر عامل گروه مالی غدیر در نشست خبری امروز تامین سرمایه دماوند در نمایشگاه بورس بانک و بیمه گفت: انتشار اولین اوراق مرابحه بر مبنای رتبه اعتباری در سال جاری تحقق پیدا کرد،در حوزه جذب منابع هم مسیر موفقیت با سرعت قابل توجه در تامین سرمایه دماوند اتفاق افتاد. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت از نوع قابل معامله تامین سرمایه ، سومین صندوق ETF بزرگ کشور است.


وی گفت: همه این موارد اتفاقات مثبتی است که در تامین سرمایه دماوند در زیر مجموعه گروه مالی غدیر اتفاق افتاده است. در سایر حوزه ها هم گروه مالی غدیر، قدرت موثری را از خود نشان داده است.


به گفته وی، در حوزه سرمایه گذاری ، ما در گروه مالی توانسته ایم بازدهی مناسبی را نسبت به افت و خیز شاخص در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دست آوریم.


فروغی افزود: شرکت های سرمایه گذاری تابع هلدینگ مالی در حوزه فعالیت سبد گردانی و در حوزه بازار گردانی به شدت فعال هستند و شرکت های ما و صندوق بازار گردانی دماوند نقش موثری را در بازار گردانی سهام گروه ایفا می‌کنند. ما قصد داریم در سال جاری مجددا رتبه هایی که در حوزه های مختلف در سال گذشته به دست آورده ایم تکرار کنیم و امیدوار هستیم که امسال نتایج مطلوب تری حاصل شود.


وی گفت: گروه مالی در حقیقت نقش موثری در فضای کسب و کار در بازار سرمایه دارد بنابراین در حوزه کسب و کار حتما نقش موثری را ایفا می کنیم و سعی میکنیم که نهادهای مالی زیر مجموعه هلدینگ مالی را تقویت کنیم.یکی از تصمیماتی که با جدیت دنبال می‌کنیم بحث افزایش سرمایه در شرکت های تابعه است که شاخصه این شرکت‌ها شرکت تامین سرمایه دماوند است که ما برنامه افزایش سرمایه را به طور مستمر در نظر داریم و انشالله در مواعد زمانی مشخص آن را محقق می‌کنیم.


مدیر عامل گروه مالی غدیر افزود: برگزاری دانش بنیان و نو آورانه هم به همین شکل است و یکی از مهمترین اولویت های گروه مالی و شرکت سرمایه گذاری غدیر است و خواهد بود و سعی داریم که فضای سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان در کشور کمک موثری کنیم.


به گفته وی، به صندوق جسورانه ارغوان را تا حد امکان نسبت به جذب منابع اش کمک کنیم و هم در افزایش سقف های آینده و بزرگ شدن ابعاد صندوق کمک کنیم و این گزینه ها حتما جزو اولویت های ما خواهد بود. در حوزه بازار گردانی هم به همین منوال خواهد بود و سعی کردیم نقش موثری داشته باشیم و این مسیر همچنان پر قدرت و ادامه دار خواهد بود


وی گفت: گروه مالی غدیر تحت عنوان شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان سهامی خاص در سال ۱۳۹۲ تشکیل شده بود و تا دو سال گذشته یک شرکت پوسته ای بود که بعد از فعال شدن شرکت و بحث توسعه کسب و‌کار و ترکیب دارایی های این شرکت یکی از اولویت های ما این بود که این شرکت را به عنوان یک نهاد مالی پذیرفته شده در بورس داشته باشیم. بنابراین موافقت اصولی هلدینگ از سازمان بورس دریافت شد و اساسنامه شرکت و موضوع فعالیت شرکت تغییر کرد و به زودی طی چند هفته آینده شرکت گروه مالی تحت عنوان "گروه مالی نماد غدیر سهامی عام" فعالیت خواهد کرد.


فروغی گفت: پرونده پذیرش هلدینگ در شرکت بورس اوراق بهادار باز است و در حال تکمیل مدارک و مستندات درخواستی هستیم و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده یعنی تا پایان تابستان پذیرش هلدینگ گروه مالی نماد غدیر را در تابلوی اول بورس اوراق بهادار تهران داشته باشیم.


در ادامه حجت انصاری، مدیر عامل تامین سرمایه دماوند توضیح داد: هدف گذاری ما تاسیس ۱۰ صندوق سرمایه گذاری بود که برای سال جاری پیش بینی ما روی ۹ صندوق سرمایه گذاری بود.در حال حاضر ۴ صندوق سرمایه گذاری فعال. صندوق سرمایه گذاری قابل معامله سفید دماوند ، صندوق سرمایه گذاری سهمیه اوج دماوند ، صندوق سرمایه گذاری مختلط گنبد مینای دماوند و صندوق سرمایه گذاری لاجورد دماوند در اختیار داریم.


به گفته وی، مجموعه دارایی تحت مدیریت این ۴ صندوق الان نزدیک سیزده هزارو پانصد میلیارد تومان است. از فروردین سال ۱۴۰۰ که شروع فعالیت این صندوق‌ها بوده است، رشدی که در این دوره تحت مدیریت بوده، در بین تامین سرمایه‌هایی که موجود هستند بی سابقه بوده است. به طور مشخص صندوق سرمایه گذاری سپهر دماوند که یک صندوق قابل معامله درآمد ثابت است، از ۲۰۰ میلیارد در ۲۳ فروردین امروز به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارایی تحت مدیریت رسیده که سومین صندوق بزرگ قابل معامله کشور در مدت ۱ سال و حدودا ۳ ماه فعالیت است.


وی گفت: در مورد صندوق بازار‌گردانی دماوند ما با ۴ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت هفتمین صندوق بزرگ بازار‌گردانی کشور هستیم که این هم در فاصله یک سال و اندی اتفاق افتاده است. این ۴ صندوق فعالی است که ما به عنوان مدیر و بازارگردان فعالیت می کنیم.


او ادامه داد: البته ما بازارگردان صندوق سرمایه گذاری سودمند سینا هم هستیم، این هم یکی از صندوق هایی است که در ذیل صندوق های تامین سرمایه دماوند طبقه بندی می‌شود که ما فقط بازار‌گردان هستیم.


انصاری افزود: در مورد صندوق های جدید ما همین امروز خبر شفاهی صدور مجوز صندوق صدور ابطالی شکوه اوج دماوند را از مدیران سازمان بورس دریافت کرده‌ایم. تاریخ پذیره‌نویسی را فعلا اعلام نمی‌کنیم، چون باید کتبا به ما اعلام شود، ولی چیزی که اطمینان نسبی داریم این است که هفته آینده با سقف ۵۰۰ میلیارد تومان صندوق سرمایه‌گذاری صدور ابطالی شکوه دماوند پذیره نویسی خواهد شد.


وی گفت: با چند مجموعه رایزنی هایی که به عنوان ضامن نقد شوندگی وارد ترکیب ارکان این صندوق شوند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که منابع قابل توجهی را در این سمت جمع‌آوری کنیم. برنامه ما این است که همین رشد بی سابقه‌ای که در مورد سپهر دماوند در صندوق صدور ابطالیه هم اتفاق بیفتد باتوجه به مذاکرات و مراجعاتی که به ما شده است و تعاملاتی که داشته‌ایم این ظرفیت کاملا موجود است، رشد قابل توجهی برای دارایی تحت مدیریت صندوق جدید برنامه ریزی کرده‌ایم.


مدیر عامل تامین سرمایه دماوند افزود: اوراق دولتی ندای ماندگار دماوند، این صندوق در مرحله اخذ مجوز پذیره نویسی از سازمان بورس است و انشاءالله این صندوق هم به زودی پذیره نویسی خواهد شد و در هفته های آتی این صندوق هم به صندوق های فعال تامین سرمایه دماوند اضافه خواهد شد.


وی گفت: بحث صندوق جسورانه ی ارغوان، صندوقی است که موسسین آن متشکل هستند از گروه مالی نماد غدیر، موسسه توانمند سازی نیروهای مسلح، گروه مالی ساتا و شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان موسس و مدیر صندوق در این صندوق با توجه به ظرفیتی که در مجموعه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح هست در حوزه‌های مختلفی مثل حوزه سلامت و حوزه فین تک وارد خواهیم شد.


انصاری گفت: با توجه به تعداد بازنشته های نیروهای مسلح که بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر هستند در حوزه سلامت کسب و کارهایی که در این صندوق معرفی خواهند شد، بازار مطمئنی دارد. با توجه به حجم دارایی که در گروه مالی غدیر و مجموعه ساتا وجود دارد در کسب و کارهای فین تک هم بازاری در درون مجموعه وجود دارد که یک حاشیه ایمنی ایجاد می‌کند برای کسب و کارهایی که ما در آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم.


وی افزود: نگاه ما فقط به مجموعه نیست و به خارج از مجموعه هم است بنابراین صندوق جسورانه ارغوان یکی از صندوق هایی است که در ذیل صندوق سرمایه دماوند فعالیت خواهد کرد.


وی گفت: قول مساعد را از عزیزان در سازمان بورس گرفته‌ایم که صندوق سرمایه گذاری قابل معامله نوع دوم را هم موافقت اصولی بگیریم، این سومین صندوق درآمد ثابت ما خواهد بود ما زنجیره محصولات درآمد ثابت‌مان را به این ترتیب تکمیل خواهیم کرد.


به گفته وی، صندوق های طلا هم صندوق های نهم و دهم هستند که برنامه ریزی کرده‌ایم، برنامه ریزی ما تا پایان سال است که انشاالله این صندوق ها فعال شوند. با توجه به پروسه‌ای که این صندوق ها دارند، ما روی ۸ صندوق می توانیم برای سال جاری با اطمینان صحبت کنیم که فعال شوند و ممکن است تاسیس این صندوق ها به سال ۱۴۰۲ موکول شود.


وی افزود: در بین ۱۰ تامین سرمایه فعال در کشور ۲ هزار میلیارد تومان تامین مالی در دست انتشار داریم، در حال اخذ مجوز هستیم، طی ۱-۲ هفته آتی انشاالله این ۲ هزار میلیارد تومان به رقم ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اضافه می شود.


وی گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان دیگر تامین مالی دارای موافقت اصولی هستیم، ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابه شرکت موتوژن است که از لحاظ بورس موافقت اصولی دارد، یک ۸۰۰ میلیارد تومان هم دیروز موافقت اصولی گرفته‌ایم ‌که ۱۶۰۰ میلیارد تومان به موافقت اصولی‌ها اضافه می شود.


این مقام مسئول در تامین سرمایه دماوند گفت: مجموع درخواست های تامین مالی به استثنای آن‌هایی که موافقت اصولی دارند، چیزی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان درخواست تامین مالی داریم، اگر اعداد را با هم جمع کنیم، در بین تامین سرمایه های فعال به رتبه های اول تامین سرمایه ها نزدیک شده ایم و نزدیک تر از این هم در رتبه ها خواهیم بود.


وی گفت: ۴ هزار میلیارد تومان در پایان سال مالی گذشته تامین مالی در حوزه اوراق دولتی داشته‌ایم و در سال جاری هم با مذاکراتی که انجام شده است، روی چند هزار میلیارد تومان تامین مالی در حوزه اوراق دولتی هم ورود خواهیم کرد. درمورد تامین مالی‌های انجام شده تامین سرمایه دماوند نگاه آن فقط به تامین مالی‌های درون مجموعه نبوده است. ما تامین مالی درون مجموعه را در اولویت قرار داده ایم.


انصاری گفت: روی ابزار جدیدی که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطالعات انجام داده‌ایم، گزارش مطالعاتی و پیشنهاد‌مان را به کمیته فقهی سازمان بورس ارائه کرده‌ایم، نکته اصلی در مورد این ابزار این است که در توسعه ابزار بدهی است و بسیار در توسعه ابزار بدهی کمک خواهد کرد، برای شرکت‌ها، برای نهادهای مالی ناشر اوراق بدهی و حتی برای تامین مالی دولت بسیار بسیار راه‌گشا خواهد بود. باتوجه به اینکه ما هنوز نظر کمیته فقهی سازمان بورس را نداریم، من اشاره مستقیم به نوع ابزار نمی‌کنم، البته این ابزار در دنیا در حوزه ابزار‌های بدهی مرسوم است، ولی نگاه تامین سرمایه دماوند به حوزه‌های جدید و مهندسی مالی و طراحی ابزارهای جدید در قالب این ابزار انشاالله متورم می‌شود که تاثیر قابل توجهی در بازار بدهی خواهد داشت.


وی افزود: در حوزه ارزش‌گذاری شاید بالغ بر ۳۰ مورد ارزش‌گذاری شرکت‌های مختلف را داشته‌ایم.در حوزه پذیرش، پذیرش چندتا شرکت را انجام داده‌ایم، بزرگترین شرکتی که پذیرش آن توسط تامین سرمایه دماوند انجام شده است، پذیرش شرکت توسعه بین‌المللی صنایع و معادن غدیر که با نماد و‌کغدیر در بورس تهران درج شده است، ارزش‌گذاری این شرکت به بورس ارسال شده است و در نوبت عرضه است، باتوجه به ارکان بازار سازمان و شرکت بورس انشاالله در مورد زمان عرضه این شرکت تصمیم خواهند گرفت.


به گفته وی، در حوزه پذیرش ما شرکت های دیگری را هم در دست پذیرش داریم که شاید دومین شرکت در حال پذیرش، پذیرش گروه نماد مالی غدیر است که چیزی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان دارایی پذیرش آن در حال انجام است.


وی گفت: اگر تعداد شرکت ها کم است، مبالغی که در ارزش پذیرش‌ها انجام شده است، مبالغ قابل توجهی است. رویکرد ما پذیرش شرکت های بزرگ با تعداد کم به جای پذیرش شرکت های کوچک با تعداد زیاد است. به لحاظ صرفه اقتصادی برای تامین سرمایه دماوند صرفه اقتصادی بهتری دارد، چون در بحث پذیرش ما بازار‌گردان نماد‌هایی که پذیرش را هم می گیریم در اختیار می گیریم که این به دارایی تحت مدیریت ما و درآمدهای ما کمک خواهد کرد.

انتهای خبر

0
0