بتاسهم
1401/03/08
12:52
مجمع #زگلدشت 📌 ادامۀ گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت كشت و دام گلدشت نمونه اصفهان... در پاسخ به سؤالات مطرح شد: ✅ در زمان آغاز پروژ...

مجمع


#زگلدشت



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان...



در پاسخ به سوالات مطرح شد:



✅ در زمان آغاز پروژه ها پیش بینی می شد منابع لازم برای پیشبرد همزمان همگی پروژه ها در دسترس است. رویدادهای پیش بینی نشده ای که بروز کرد باعث اخلال در تامین منابع و ایجاد وقفه هایی شد، اما بهرحال پروژه ها در حال پیشرفت است و کل پروژه ها امسال و سال بعد به بهره برداری می رسند.



✅ ۳۴ درصد از فروش شیر به شرکت میهن است. متوسط دوره وصول مطالبات ۲۵ روزه است. اما در معامله با مشتریان جدید و ناشناس مبلغ را پیش دریافت می کنیم و تضامین کافی هم میگیریم و مشکلی از بابت وصول مطالبات نداریم.



✅ نوسانات قیمت سهام تابع بازار است، سهم ما هم روندی متفاوت از بازار نداشته و نوسانات قیمتی به رفتار سهامدار عمده برنمیگردد. در سال گذشته بازارگردانی سهم مطابق مقررات انجام شده و در مقاطعی هم که سهامدار عمده فروش داشته، منابع حاصله را به صورت قرض الحسنه برای تکمیل پروژه ها به خود شرکت اعطا کرده است.



✅ مساله تغییرات هیئت مدیره و مدیرعامل باعث شد تشریفات مقرراتی افزایش سرمایه دچار وقفه شود. با تکمیل هیئت مدیره، افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی دوم، امسال انجام می شود.



✅ حدود ۶۰ درصد از تامین مالی پروژه ها به عهده هلدینگ صنایع عمومی تامین و ۴۰ درصد از طریق اوراق و تسهیلات است.



✅ مالکیت زمین اغلب پروژه ها به شرکت واگذار شده یا در حال واگذاری است. زمین پروژه درگزین اجاره بلندمدت است. برای کاهش هزینه خرید زمین، زمینها را از اراضی ملی تامین کردیم.



✅ در تامین تلیسه طرحهای جدید، اولویت با داخل شرکت یا شرکتهای همگروه است و هلدینگ هم به دلیل طرحهای توسعه، چند سال است فروش تلیسه را ممنوع کرده است. برای هر واحد ۶۰۰۰ راسی، در بدو امر تامین ۱۳۵۰ راس ضروری است و مابقی با رشد گله تامین می شود.



✅ برای ورود به حوزه کشت، هلدینگ زمین زراعی یکی از شرکتهای منحله خود را به ما واگذار کرده است و مواردی هم در دست بررسی دارد و ما امسال وارد حوزه کشت خوراک دام خواهیم شد.



✅ برای ورود به بازار لبنیات هم در حال بررسی و شناسایی محصولات با ارزش افزوده بالا هستیم و برنامه داریم تولید محصول لبنی را دستمزدی به تولیدکننده بسپاریم و با برند خودمان بفروشیم. برند لبنی شرکت در حال ثبت است و صادرات دام، شیرخشک و لبنیات را هم به موضوع فعالیت شرکت اضافه کردیم.



انتهای خبر

0
0