بااقتصاد
1401/06/15
12:10
عملکرد ضعیف «فسبزوار» در شش ماهه اول

پارس فولاد سبزوار در پایان دوره شش ماهه اول خود عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دوره مشابه قبلی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، پارس فولاد سبزوار در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ، در صورت‌های مالی حسابرسی شده، به درآمد عملیاتی ۲۸۴۴.۳ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۲۰۸۷ میلیارد تومان رسیده که به ترتیب افت ۱ و ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. باتوجه به کاهش دو مولفه یاد شده سود ناخالص با کاهش ۴۴ درصدی به رقم ۷۵۷.۲ میلیارد تومان رسیده و سود عملیاتی با افت ۴۶ درصدی به ۷۰۹.۲ میلیارد تومان رسیده است.


سود خالص با کاهش ۴۵ درصدی به رقم ۷۵۷.۶ میلیارد تومان رسیده و به ازای هر سهم ۱۹۰ تومان محقق شده است.


مجموع مقدار فروش فسبزوار در پایان دوره ۶ ماهه ۲۴ درصد کمتر از دوره مشابه قبلی بوده است. نرخ فروش آهن اسفنجی افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد اما به اندازه‌ای کافی نبوده که تغییرات قابل توجهی در درآمدزایی ایجاد کند.


نرخ‌گذاری برای فروش بر اساس چه معیاری است؟


فروش داخلی براساس مصوبات قیمتی کمیته فروش در هر مقطع زمانی مبنی بر تعیین دامنه قیمت فروش براساس شرایط عرضه و تقاضا بازار انجام گرفته است. در این خصوص فروش داخلی به جز مواردی که در بورس کالا عرضه شده ، سایر قیمت‌ها براساس مصوبه کمیته فروش، تعیین شده است.


فروش‌های صادراتی براساس پینهاد مدیرعامل و مشروط به تصویب هیئت مدیره مبنی بر فروش صادراتی و برگزاری مزایده و رعایت تشریفات لازم و اخذ تاییدیه و تصویب هیئت مدیره انجام شده است.



انتهای خبر

0
0