اسمارت بورس
1399/11/20
18:44
گزارش بازار روز - 20 بهمن 99 🔹بازار امروز را هم با تقاضای خوبی شروع کرد و پس از مدتی با عرضه شدن صف خساپا و شپنا فشار فروش در کلیت بازار افزایش ی...

گزارش بازار روز - ۲۰ بهمن ۹۹



🔹بازار امروز را هم با تقاضای خوبی شروع کرد و پس از مدتی با عرضه شدن صف خساپا و شپنا فشار فروش در کلیت بازار افزایش یافت ولی خیلی طول نکشید که این فشار فروش با افزایش تقاضا همراه شد و سهام بزرگ به سقف قیمت روزانه رسیدند. البته در سهام کوچکتر وضعیت متفاوت بود و فشار عرضه بیشتر از سهام بزرگ بازار بود و این اتفاق باعث شد شاخص هم وزن امروز را برعکس شاخص کل با کاهش به پایان برساند. در دو روز گذشته عکس العمل بازار به تصمیمات جدید شورای عالی بورس مثبت بوده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.


🔹 #شاخص_کل #بورس امروز با رشد۱.۹۱ درصدی و افزایش ۲۲۳۰۵ واحدی به ۱.۱۹۲ میلیون واحد رسید.


🔹 #شاخص_هموزن بورس ۰.۲۰ درصد افت کرد و با منفی ۸۵۴ واحد به ۴۲۰ هزار واحد رسید.


🔹 سه نماد #فارس ، #فولاد و #فملی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹سه نماد #تاصیکو ، #حکشتی و #کویر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹مجموع ارزش معاملات کل بازار بورس و فرابورس ۳۳۴۴۳۸ میلیارد ریال بود. امروز ارزش #معاملات_خرد بیش از ۱۱۴۰۰ میلیارد تومان بود. میزان خروج پول حقیقی در روز جاری حدود ۷۰۱ میلیارد تومان می‌باشد.


🔹شاخص کل #فرابورس با رشد ۴۰ واحدی به ۱۷۴۵۳ واحد رسید. در جریان معاملات امروز سه نماد #آریا ، #هرمز و #میدکو بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد #مارون ، #غصینو و #دماوند بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند.


🔹۷ صنعت برتر بورسی از نظر ارزش معاملات به ترتیب: #خودرو ، #فراورده_نفتی ، #فلزات_اساسی ، #بانکها ، #سیمان ، #چندرشته_ای ، #شیمیایی ،


🔹۷ نماد بورسی با بیشترین ارزش معاملات به ترتیب : #پالایش ، #دارایکم ، #شپنا ، #خساپا ، #شستا ، #خودرو ، #خگستر ،


🔹 #دلار نقدی ۲۴,۷۲۰ تومان در حال معامله است.


🔹#سهام_عدالت : در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان رسید که نسبت به دیروز ۳.۲ درصد معادل ۲۴۸ هزار و ۷۰۶ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.




♓️

انتهای خبر

0
0