بورس۲۴
1402/01/07
14:32
نگاهی تحلیلی بر تاصیکو

بورس ۲۴: شاخص کل در حالی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۲ درصدی همراه شده که در این بین برخی شرکت ها بودند که بازدهی بسیار فراتر از شاخص را به همراه داشتند.

نگاهی تحلیلی بر تاصیکو

بورس۲۴ : شاخص کل در حالی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۲ درصدی همراه شده که در این بین برخی شرکت ها بودند که بازدهی بسیار فراتر از شاخص را به همراه داشتند.


البته پذیرش ریسک نیز در این میان در بازدهی بیشتر به نسبت شاخص آیتم مهمی بوده که البته بودند سهامی که با کمترین ریسک بیشترین بازدهی را به همراه داشته اند.


در بین هلدینگ های سرمایه گذاری تاصیکو با بازدهی ۱۲۱ درصدی یعنی ۳ برابر بازدهی شاخص توانسته یکی ازبیشترین بازدهی را در بین شرکت های سرمایه گذاری به همراه داشته باشد؛ به عبارتی رتبه دومین بازدهی در بین شرکت های سرمایه گذاری نصیب تاصیکو شده است.


ع

تاصیکو وعده بسسیار مهمی را به سهامداران داد؛ در راستای خلق بازدهی بیشتر شرکت های زیر مجموعه خود را که قابلیت تجدید ارزیابی داشتند فعال کرده و بدین ترتیب زیر مجموعه های تاصیکو یکی از بالاترین رقم های تجدید ارزیابی دارایی را رونمایی و یکی از بهترین بازدهی را به همراه داشتند.


2

شرکت هایی نظیر کاشی الوند و مس باهنر و پشم و شیشه ایران ولعابیران یکی از بالاترین رشد های قمیتی و تجدید ارزیابی را به همراه داشتند.


همچنین تغییر سیاست ارزی و عرضه ارز صادراتی شرکت ها در بازار دوم رقابتی نیمایی نیز سبب جهش بخش معدنی فلزی پرتفوی این شرکت شده و در نهایت جهش قیمتی در سهام ملی مس و معادن و فلزات و فولاد مبارکه و کزغال و سایر شرکت های مستعد زیر مجموعه تاصیکو بودیم.


3

اما این دومینو را انتشار صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ با جهش ۱۸۹۵ درصدی سود خالص تکمیل کرد.


تاصیکو در تمامی سرفصل ها با عملکرد درخشانی همراه بود. شناسایی سود ۱۱۲۵ میلیاردی و جهش ۹۴۰۸ درصدی این بخش در کنار عملکرد بسیار مثبت شرکت در بازار سرمایه و خرید و فروش سهام که منجر به شناسایی سود ۷۰۰ میلیارد تومانی و رشد ۴۶۳ درصدی این سود شده از دیگر عوامل یکی از بالاترین بازدهی های مثبت تاصیکو در بین شرکت های هم گروه شده است.

انتهای خبر

0
0