بورس پرس
1400/07/25
00:00
توقف ۴۵ روزه بخشی از فعالیت زیرمجموعه "کچاد" برای اجرای طرح افزایش ظرفیت

زیرمجموعه چادرملو از توقف ۴۵ روزه بخشی از فعالیت ها برای اجرای افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت آهن و فولاد ارفع از توقف ۴۵ روزه بخشی از فعالیت ها برای اجرای طرح افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت زیر سقفی واحد احیاء مستقیم درسال با عدم تغییر در پیش بینی های مقداری و ریالی محصول قابل فروش خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای یکشنبه شد.


براین اساس، علی محمدی مدیرعامل "ارفع" اعلام کرد: حسب برنامه ریزی های به عمل آمده به منظور اجرای طرح افزایش ظرفیت زیر سقفی واحد احیاء مستقیم این واحد ۴۵ روز توقف خواهد داشت، هدف از این توقف ارتقاء ظرفیت تولید واحد از ۸۰۰ هزار تن به ۱.۲ میلیون تن در سال است و شرکت را از خرید آهن اسفنجی بی نیاز خواهد کرد.


از آنجایی که آهن اسفنجی تولیدی ارفع محصول میانی بوده و در واحد فولادسازی شرکت مصرف می شود و به فروش نمی رسد این توقف هیچ تاثیری بر میزان فروش نخواهد داشت. مقدار کل مصرف آهن اسفنجی در زمان خاموشی واحد احیا مستقیم(مهرماه و بخشی از آبان ماه) حدودا ۱۲۰ هزار تن است که میزان ۱۰۱ هزار تن آن از موجودی انبار که از ماه های قبل به دلیل خاموشی ناشی از محدودیت برق استقاده نشده بود، استفاده می شود و ۱۹ هزار تن طبق برنامه خرید از طریق منابع داخلی تامین می شود که تمام سفارشات آن انجام شده و در حال حمل به کارخانه است.


در نتیجه شرکت از نظر تامین آهن اسفنجی در دوران خاموشی خط هیچ کمبودی نخواهد داشت و از لحاظ ریالی متضرر نخواهد شد. با توجه به اینکه اثرگذاری مقداری و ریالی اجرای طرح افزایش ظرفیت واحد احیا با در نظر گرفتن اثرات مقداری و ریالی خاموشی ۴۵ روزه واحد احیا جهت آماده سازی طرح افزایش ظرفیت آهن اسفنجی تا پایان سال ۱۴۰۰ در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده بود در نتیجه اقدام فوق هیچ تغییری در پیش بینی های گذشته ایجاد نخواهد کرد و از لحاظ مقداری و ریالی محصول قابل فروش، می تواند پیش بینی های قبلی را محقق سازد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0