رمزارز نیوز
1402/03/11
17:31
۱ میلیارد ریپل جدید به بازار تزریق شد! تاثیر آن بر قیمت XRP چیست؟

تاریخ ۱ ژوئن، زمان انتشار برنامه‌ریزی‌شده دیگری از ۱ میلیارد توکن XRP از سیستم سپرده ریپل است. برای کسانی که… مطالعه مطلب ...

تاریخ ۱ ژوئن، زمان انتشار برنامه‌ریزی‌شده دیگری از ۱ میلیارد توکن XRP از سیستم سپرده ریپل است. برای کسانی که با این سیستم آشنایی ندارند، ریپل این سیستم سپرده را در دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان مکانیزمی برای ایجاد ثبات در بازار XRP ایجاد کرد. این شرکت ۵۵ میلیارد XRP را در ۵۵ بخش به صورت امانت قفل کرد که هر یک دارای ۱ میلیارد XRP است و قرار است به صورت ماهانه طی ۵۵ ماه منتشر شود.


اینکه آیا انتشار این نسخه‌های ماهانه بر قیمت XRP تاثیر می‌گذارد یا خیر، همچنان یک موضوع بحث‌برانگیز باقی می‌ماند. اکثر تحلیلگران استدلال می‌کنند که ماهیت قابل پیش‌بینی انتشار، تاثیر آن بر بازار را به حداقل می‌رساند. به موازات این انتشار، توکن XRP، توکن اکوسیستم بلاکچین ریپل، مورد توجه قرار گرفته است.


طبق گزارشی از پلتفرم Santiment، این دارایی در حال حاضر پرطرفدارترین دارایی در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال است. این هجوم فعالیت‌ها ممکن است نشانه تغییر در رفتار قیمت باشد؛ اگرچه پیش‌بینی‌های دقیق در بازار بی‌ثبات کریپتو به شدت چالش‌برانگیز هستند.


در میان این شاخص‌های مثبت بازار، گمانه‌زنی‌هایی در مورد رسیدن XRP به مرز ۱ دلار وجود دارد که عمدتا توسط معامله‌گر برجسته ارزهای دیجیتال DonAlt انجام شده است. این توکن آخرین بار این قیمت را در نوامبر ۲۰۲۱ مشاهده کرد.


افزایش بی‌سابقه فعالیت آدرس در چند روز گذشته، علی‌رغم نگرانی‌های مداوم در مورد دعوای پرمخاطب ریپل با SEC در مورد طبقه‌بندی XRP به عنوان یک اوراق بهادار (security)، خوش‌بینی را در مورد پتانسیل XRP برای پیشی گرفتن از بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.


به گفته جان دیتون، وکیل حامی XRP، نتیجه این دعوا که در هفته‌های آینده انتظار می‌رود به پایان برسد، می‌تواند نقش مهمی در مسیر بلندمدت توکن XRP ایفا کند.


در زمان انتشار این خبر، قیمت XRP در محدوده ۰.۵۱ دلار قرار دارد و علی‌رغم افزایش و سروصداهای اخیر، این توکن بیش از ۸۰ درصد از رکورد ثبت‌شده در ژانویه ۲۰۱۸ کاهش یافته است. در حال حاضر، ارزش بازار XRP بیش از ۲۶ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن نیز بیش از ۱.۶ میلیارد دلار است.


انتهای خبر

0
0