موج مثبت Positive Wave
1399/12/04
00:02
جزئیات تفاهم ایران و آژانس در چگونگی اجرای قانون لغو تحریم‌ها 🔸ایران و آژانس بعد از مذاکرات طولانی با مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تفاهمی در چگونگی ...

جزئیات تفاهم ایران و آژانس در چگونگی اجرای قانون لغو تحریم‌ها



🔸ایران و آژانس بعد از مذاکرات طولانی با مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تفاهمی در چگونگی اجرای لغو پروتکل الحاقی رسیدند که بر اساس این توافق :



🔹۱- ایران و اژانس تفاهم کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی های برجامی به طور کامل متوقف شود و فقط پادمان در ایران اجرا گردد.



🔹۲- مقصود از تداوم راستی آزمایی و مانیتورینگ ضروری که بند ۲ بیانیه آمده همانطور که در پیوست توافق شرح داده شده این است که ایران به مدت ۳ ماه اطلاعات دوربین های تاسیساتی را که در پیوست مشخص شده ضبط می کند و نزد خود نگه خواهد داشت. در این مدت آژانس نه به این تاسیسات و نه به اطلاعات دوربین ها هیچ دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات منحصرا نزد ایران باقی می ماند. اگر پس از ۳ ماه تحریم ها به طور کامل لغو شد ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می گذارد وگرنه اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.



🔹۳- به دلیل ملاحظات حفاظتی و ضرورت پنهان ماندن مکان تاسیسات کلیدی ایران پیوست که شامل فهرست این تاسیسات است محرمانه خواهد ماند./تسنیم

انتهای خبر

0
0