دنیای اقتصاد
1400/04/02
09:45
احیای برجام در کدام دولت؟ ✴️ سخنگوی دولت اعلام کرد که مذاکرات احیای برجام ارتباطی به سیاست داخلی و نتایج انتخابات ندارد و براساس سیاست‌های کلان کش...

احیای برجام در کدام دولت؟



✴️ سخنگوی دولت اعلام کرد که مذاکرات احیای برجام ارتباطی به سیاست داخلی و نتایج انتخابات ندارد و براساس سیاست‌های کلان کشور پیگیری می‌شود. او در عین حال گفت که اگر آمریکا به تعهداتش برگردد، مذاکره‌کنندگان شرایط را برای تصمیم‌گیری به نهادهای بالادستی گزارش خواهند داد و منتظر دولت بعد نخواهند شد.



✴️ ربیعی گفت، اگر توافق نهایی تا مهلت قانونی دولت فعلی صورت نگیرد، مسوولیت تصمیم درباره آن بر عهده دولت آینده خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه دولت آقای روحانی این است که نهایی‌سازی برجام را به دولت بعد بسپارد یا در روزهای باقی مانده به فرجام برساند، تشریح کرد: «این تصمیم در حقیقت تصمیمی نیست که این دولت یا دولت بعد بگیرد بلکه به متغیرهای دیگری مانند قبول کردن دیدگاه‌های ایران از سوی آمریکا بستگی دارد.»



✴️ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید پیش از انتخاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران گفته بود که هر کس رئیس‌جمهوری ایران باشد تصمیم‌گیرنده نهایی درباره برجام رهبر جمهوری اسلامی است.



✴️ مقامات دولت حسن روحانی به دفعات گفته‌اند که تصمیم پیرامون برنامه هسته‌ای و مذاکرات در سطوح عالی جمهوری‌اسلامی اتخاذ می‌شود و تغییر دولت‌ها تاثیری بر موضع ایران نخواهد داشت.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/x۵۹۴۵۱



انتهای خبر

0
0