اقتصاد آنلاین
1399/09/17
13:02
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ با منفی شدن شاخص کل، حقیقی‌ها گریختند

افراد حقیقی امروز ۵۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام ایران خودرو بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۲۴هزار و ۳۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۳درصد یعنی سه هزار و ۱۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲ درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «خودرو»، «شپنا» و «تاپیکو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «خساپا» و «وبصادر» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران خودرو معادل ۱۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک تجارت با برتری ۹۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۰۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۵۳۰میلیارد تومان بود.


تغییر مالکیت صنایع در بازار سهام 99.09.17
تغییر مالکیت سهام 99.09.17
انتهای خبر

0
0