بورس۲۴
1401/05/11
22:07
نتیجه بی اعتنایی به حقوق سهامداران عدالت : تعلیق تمامی مجوز های هلدینگ فارس و شرکت های زیرمجموعه

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴ ،بی اعتنایی به حقوق سهامداران عدالت سبب شد تا سازمان خصوصی سازی علاوه بر مخالفت با صدور مجوز ثبت مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فجر انرژی خلیج فارس ، تمامی مجوز های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، شرکت های فرعی و وابسته را به حالت تعلیق درآورد.

نتیجه بی اعتنایی به حقوق سهامداران عدالت : تعلیق تمامی مجوز های هلدینگ فارس و شرکت های زیرمجموعه

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ،بر اساس استاندارد حسابداری داخلی شماره ۱۸ و استاندارد بین المللی شماره ۱۰ ( Consolidated Financial Statements ) اگر سهامدار شرکتی باشید و شرکت شما شرکت های فرعی و وابسته داشته باشد ، به واسطه رابطه بین شرکت اصلی و شرکت های زیر مجموعه ، شما نیز در تمام شرکت های زیرمجموعه سهامدار خواهید بود.


همانطور که می دانید سبد سهام عدالت متشکل از شرکت های بورسی و غیر بورسی است که از این شرکت ها می توان به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی مارون اشاره کرد. بر اساس استنباط مذکور ، دارندگان سهام عدالت حق شرکت در مجامع شرکت های فرعی و وابسته شرکت های مذکور را دارند.


با وجود اطلاع رسانی قبلی سازمان خصوصی سازی در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ به شرکت فجر انرژی خلیج فارس در رابطه با پذیرش نماینده سهام عدالت در مجمع عمومی عادی سالیانه ، مدیریت شرکت از پذیرش نماینده سهام عدالت در مجمع امتناع کرده است.


بی اعتنایی به حقوق سهامداران عدالت سبب شد تا سازمان خصوصی سازی علاوه بر مخالفت با صدور مجوز ثبت مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فجر انرژی خلیج فارس ، تمامی مجوز های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، شرکت های فرعی و وابسته را به حالت تعلیق درآورد و اقدام خلاف قانون مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت فجر انرژی خلیج فارس را به مراجع قانونی گزارش دهد. هم چنین هزینه کامل برگزاری مجدد مجمع عمومی عادی شرکت فجر انرژی باید از حساب شخصی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره پرداخت شود.


بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی صورتجلسات هیات مدیره و مجامع عمومی شرکت های مذکور تازمانی که حقوق سهامداران عدالت را به رسمیت نشناسند ، مجوز ثبت دریافت نخواهند کرد.


با توجه به اینکه موضوع مشروحه در مجمع پتروشیمی مارون نیز اتفاق افتاده است ، باید دید که آیا پتروشیمی مارون نیز به سرنوشت هلدینگ خلیج فارس دچار می شود یا خیر ؟


سازمان خصوصی سازی
انتهای خبر

0
0