پارسیس تحلیل
1399/12/16
07:53
رشد قیمت صادرات شمش ایران تولید کنندگان ایرانی #فولاد توانستند شمش را در قیمتهای بالاتری نسبت به گذشته به فروش رسانند. تولید کنندگان شمش ایرانی...

رشد قیمت صادرات شمش ایران



تولید کنندگان ایرانی #فولاد توانستند شمش را در قیمتهای بالاتری نسبت به گذشته به فروش رسانند.



تولید کنندگان شمش ایرانی برای سومین هفته متوالی و با توجه به روند صعودی جهانی بازار شمش ، به قیمت های بالاتری در فروش صادراتی دست یافته اند.



شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از محموله های کارخانه های مختلف در محدوده ۵۵۱-۵۶۰ دلار به ازای هر تن فوب فروخته شده است ، در حالی که یک هفته قبل ۵۴۰-۵۴۵ دلار در هر تن فوب فروخته شده بود.



یکی از صادرکنندگان عمده کشور گزارش داد که ۳۰،۰۰۰ تن #بیلت به جنوب شرقی آسیا با قیمت ۵۶۰ دلار به ازای هر تن خلیج فارس در بندرهای جنوبی فروخته است که بارگیری و حمل آن در اواخر ماه مارس خواهد بود.


یک منبع خبری گفت ۳۶-۴۰ دلار به ازای هر تن برای یک کشتی ۳۰،۰۰۰ تنی برای حمل بار اضافه می شود.


فعالان بازار گزارش کردند چندین کارخانه دیگر اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری با قیمت ۵۵۱-۵۵۵ دلار در هر تن فوب فروختند. که بخشی از محموله ها به بازار آفریقا اختصاص یافته است.


هزینه حمل بار به آفریقای شمالی در حال حاضر ۲۸ دلار برای هر تن است.



قیمت بیلت صادراتی فوب ایران در روز چهارشنبه ۵۵۱-۵۶۰ دلار بوده که رشد ۱۱-۱۵ دلاری نسبت به هفته گذشته داشته است.




قیمت #اسلب در ۳ مارس درسطح ۶۰۰ دلار بدون تغییر باقی ماند. پیشنهاد ۶۲۵ دلاری از سمت یک تاجر اندونزی شنیده شده که معادل ۵۸۵-۵۸۹ دلار فوب بدون احتساب هزینه حمل می باشد.


آخرین فروش اسلب کارخانه ها در اواسط ماه فوریه با قیمت ۵۸۰-۵۸۵ دلار فوب بوده است.



ترجمه اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0