اخبار اکس نوین
1400/06/24
13:50
مصرف برق بیت کوین تا بدین جای کار بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ بوده است

اکس نوین: بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط بلومبرگ، مصرف برق بیت کوین از ابتدای سال جاری تا بدین جای کار بیش از کل انرژی مصرف شده در سال ۲۰۲۰ بوده است. به گفته بلومبرگ، بیت کوین در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۷ تراوات ساعت برق مصرف کرده و مصرف انرژی آن در سال جاری از این رقم فراتر رفته است. انتظار می‌رود تا پایان سال، مصرف برق بیت کوین به ۹۱ تراوات ساعت یعنی به‌اندازه مصرف برق کشور پاکستان برسد. بیت کوین مدت‌هاست که به دلیل مصرف بالای انرژی، مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان معتقدند میزان مصرف برق این ارز بهای بسیار بالایی برای آن است و تاثیرات زیست‌محیطی بسیاری…

اکس نوین : بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط بلومبرگ، مصرف برق بیت کوین از ابتدای سال جاری تا بدین جای کار بیش از کل انرژی مصرف شده در سال ۲۰۲۰ بوده است.


به گفته بلومبرگ، بیت کوین در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۷ تراوات ساعت برق مصرف کرده و مصرف انرژی آن در سال جاری از این رقم فراتر رفته است. انتظار می‌رود تا پایان سال، مصرف برق بیت کوین به ۹۱ تراوات ساعت یعنی به‌اندازه مصرف برق کشور پاکستان برسد.


بیت کوین مدت‌هاست که به دلیل مصرف بالای انرژی، مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان معتقدند میزان مصرف برق این ارز بهای بسیار بالایی برای آن است و تاثیرات زیست‌محیطی بسیاری را به دنبال دارد.


طرفداران بیت کوین اما در مقابل، به مزایای این دارایی اشاره می‌کنند. به عنوان مثال، معتقدند بیت کوین می‌تواند به عنوان مخزن ارزش و محافظی در برابر تورم عمل کند. علاوه بر این، طرفداران معتقدند میزان مصرف انرژی بیت کوین به‌مراتب پایین‌تر از موسسات مالی در طول این سال‌ها بوده است.


برای اطلاع از میزان ردپای کربن بیت کوین باید انرژی مصرفی را به رقم انتشار گازهای گلخانه‌ای تبدیل کرد. داده‌های موجود از دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که تنها ۳۹ درصد از انرژی موردنیاز برای بیت کوین از طریق منابع تجدید پذیر تامین می‌شود. این بدان معناست که ۶۱ درصد از انرژی از سوخت‌های کربنی نشات می‌گیرد.


با استناد به ارقام، تقریبا ۵۸ تراوات بر ساعت از انرژی موردنیاز فعلی منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. این بدان معناست که میزان گازهای گلخانه‌ای ناشی از بیت کوین از سوزاندن ۴.۶ میلیارد گالن بنزین نیز بیشتر است. به‌عبارت‌دیگر، با این مقدار بنزین می‌توان به سفری ۱۰۳ میلیارد مایلی رفت؛ برای مثال می‌توان بیش از ۲۰ بار به پلوتون رفت و به زمین بازگشت.


برخی از مدافعان سرسخت بیت کوین سعی کرده‌اند تا جای ممکن بیت کوین را به رنگ سبز درآورند. شورای استخراج بیت کوین در اوایل سال جاری برای شفافیت در رابطه با صنعت استخراج ایجاد شد. بر اساس آماری که این شورا در ماه ژوئیه ارائه کرد، ۵۶ درصد از برق مصرفی بیت کوین از انرژی‌های سبز تامین می‌شود.


با این حال، آمار ارائه‌شده بر تجزیه‌وتحلیل و مفروضات این شورا استوار است و صرفا داده‌هایی را از شرکت‌های استخراج جمع‌آوری کرده‌اند. علاوه بر این، پاسخگویی به سوالات داوطلبانه بوده به‌طوری‌که ماینرهای آسیب‌رسان به محیط‌زیست می‌توانستند به‌راحتی به سوالات مبنی بر مصرف انرژی پاسخی ارائه ندهند.


منبع decrypt


انتهای خبر

0
0