همفکران
1401/05/25
16:39
مجموع زیان انباشته صنعت بانکداری در پایان ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴۵،۵ همت رسید

بررسی صنعت بانکها و موسسات اعتباری نشان می دهد که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع زیان انباشته این صنعت به ۱۴۵،۵ همت رسیده است. این مبلغ طی ۵ سال اخیر حدود ۹ برابر شده است...

وآیند، سمایه و وشهر متحمل بیشترین زیان انباشته در بین همگروه های خود هستند


بررسی صنعت بانکها و موسسات اعتباری نشان می دهد که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع زیان انباشته این صنعت به ۱۴۵،۵ همت رسیده است. این مبلغ طی ۵ سال اخیر حدود ۹ برابر شده است.


این صنعت در پایان سال ۹۰ حدود ۳،۶ همت سود انباشته داشت. این مبلغ در پایان سال ۹۱ به ۵،۸ همت و در پایان سال ۹۲ به ۶،۹ همت افزایش یافت. اما در پایان سال ۹۳ به ۴،۴ همت تقلیل یافت. از سال ۹۴ تا کنون نیز برآیند عملکرد صنعت بانکداری به زیان انباشته منتهی شده است. این زیان در پایان سال ۹۴ حدود ۲ همت بود و حالا در عرض تنها ۶ سال از ۱۴۵،۵ همت نیز فراتر رفته است.


بر اساس آخرین گزارش های شرکت های این گروه که مربوط به پایان سال ۱۴۰۰ است بانکهای آینده، سرمایه، شهر، ایران زمین، دی، پارسیان و موسسه اعتباری ملل دارای زیان انباشته هستند اما سایر بانکها و موسسات به سود انباشته رسیدند.


بانک آینده با ۹۵ همت بیشترین زیان انباشته را داراست. بانک سرمایه که زیان انباشته آن بیش از ۴۰ همت است در رتبه دوم قرار دارد و جایگاه سوم بیشترین زیان انباشته با ۲۲،۵ همت به بانک شهر تعلق گرفته است. بانک ایران زمین نیز ۲۲ همت زیان انباشته را یدک می کشد. پس از آن بانک دی قرار دارد که زیان انباشته اش حدود ۱۳ همت است. بانک پارسیان ۴،۸ همت و اعتباری ملل نیز ۱،۸ همت زیان انباشته دارند.


اما بانک ملت با ۲۱،۶ همت دارای بیشترین سود انباشته است. بانک پاسارگاد با شناسایی ۱۴،۵ همت سود انباشته خود را در رتبه دوم قرار داده و پس از آن بانکهای تجارت با ۳،۹ همت و صادرات با ۳ همت سود انباشته قرار دارند.






انتهای خبر

0
0