مبین تحلیل
1399/11/25
15:33
#ساوه 🔸 سیمان ساوه سهام تازه عرضه شده در بازار که با بازدهی 550% از بهترین های عرضه اولیه های سال جاری بود. از جذابیت های این سهم ریزش 65% قیمت اس...

#ساوه



🔸 سیمان ساوه سهام تازه عرضه شده در بازار که با بازدهی ۵۵۰٪ از بهترین های عرضه اولیه های سال جاری بود. از جذابیت های این سهم ریزش ۶۵٪ قیمت است که در افت و خیزهای چند ماه اخیر بازار از کاهشی ترین سهام بازار بوده است و البته برای رشد هم دلایل بنیادی خوبی دارد.


🔸 سرمایه: ۶۵ میلیارد تومان


🔸 سهامداران اصلی: #سفارس ۲۶٪ - #سیتا ۲۴٪ - #وصندوق ۲۱٪ - #وامید ۱۶٪


🔸 ظرفیت اسمی: ۲.۲ میلیون تن سیمان خاکستری و ۳۰۰ هزار تن سیمان سفید


🔸 فروش صادراتی: ۲۰ تا ۲۵ درصد


🔸 نسبت بهای تمام شده: سربار ۷۸٪ - مواد مستقیم ۱۸٪


🔸 هزینه سوخت و انرژی کمتر از ۲۰٪ بهای تمام شده و کمتر از ۷٪ مبلغ فروش



✅ جذابیت اصلی سیمانی ها افزایش نرخ فروش داخلی است که از نرخ ۲ برابری سیمان صادراتی و سیمان داخلی مشخص می شود، همچنین نرخ فروش سیمان در بازار آزاد بیش از ۲۰۰٪ قیمت کارخانه است که این فاصله با مجوزهای افزایش نرخ جهت توجیه تولید کاهش پیدا خواهد کرد.



🔰 با فرض افزایش ۷۰٪ فروش داخلی سیمان خاکستری و سفید به نرخ ۴۳۰ تومان برای سیمان خاکستری و ۸۸۰ تومان برای سیمان سفید می رسیم. نرخ های فروش صادراتی هم با فرض عدم تغییر نرخ ارز نیمایی برابر با گزارش دی ماه خواهند ماند. همچنین نرخ سوخت مصرفی با فرض محتاطانه ۱۰۰٪ افزایش پیدا می کند.



🔰 پیش بینی سال ۱۴۰۰


مقدار فروش: ۱.۸ میلیون تن سیمان خاکستری، ۳۰۰ هزار تن کلینکر خاکستری، ۳۰۰ هزار تن سیمان سفید


مبلغ فروش: ۱،۳۰۰ میلیارد تومان


حاشیه سود ناخالص: ۶۶٪


سود هر سهم: ۱،۰۵۰ تومان



🔸 با توجه به پیش بینی سود ۶۰۰ تومانی برای سال جاری و سیاست تقسیم سود ۹۰٪ قیمت تئوریک سهم باید ۵۵۰ تومان کمتر در نظر گرفته شود. به نظر این سهم در بین سیمانی ها از وضعیت خوبی برای رشد سودآوری برخوردار است.



➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0