آکادمی هلاکوئی
1400/03/07
13:00
کلاهبرداری ۷.۲ میلیون دلاری از BurgerSwap!

یک پروتکل مالی غیرمتمرکز دیگر در روز جمعه،…

یک پروتکل مالی غیرمتمرکز دیگر در روز جمعه، ۲۸ می(۷ خرداد)، پس از انتقال ۷.۲ میلیون دلار از BurgerSwap (BURGER) در بایننس اسمارت چین( Binance Smart Chain )، مورد سوء استفاده بزرگی قرار گرفت.


در میان این حمله، مقادیر مختلفی از هفت ارز رمزنگاری شده مختلف به سرقت رفته است که شامل ۳.۲ میلیون دلار توکن BURGER ، ۱.۶ میلیون دلار Wrapped BNB (WBNB) و ۱.۴ میلیون دلار تتر (USDT) بوده است. این مبالغ در زمان انتشار، هنوز در حال فروش بود.


BurgerSwap در اواخر سال ۲۰۲۰(اواخر پاییز ۱۳۹۹) به عنوان یک کپی از صرافی غیرمتمرکز Uniswap ، راه اندازی شد. با این حال، پس از این اتفاق مشخص شد که حذف یک کد مهم که Uniswap را از BurgerSwap متمایز می کند، احتمالا هدف حمله در اتفاق روز جمعه بوده است. این افشاگری باعث شد تا برخی ناظران شبکه های اجتماعی حدس بزنند که توسعه دهندگان BurgerSwap ، خود پشت این حمله قرار دارند.


تیم BurgerSwap اعلام کرد که در حال کار بر روی این موضوع می باشد و تولید توکن های دیگر را برای جلوگیری از ضرر بیشتر در صبح جمعه به حالت تعلیق درآورده است. این تیم در توئیت خود نوشت:


“ BurgerSwap فقط حمله Flash Loan را تجربه کرد. ما برای جلوگیری از ضرر بیشتر، تولید Swap و BURGER را به حالت تعلیق درآوریم. تیم فنی ما در حال کار بر روی این مسئله می باشد و بعدا راه حل را منتشر خواهد کرد. جزئیات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد. از صبر و شکیبایی شما متشکریم. “


پس از انتقال ۲۰۰ میلیون دلار از PancakeBunny (BUNNY) در ۲۰ می(۳۰ اردیبهشت)، و ۳ میلیون دلار از Bogged Finance (BOG) در ۲۴ می(۳ خرداد)، هک های موجود در بایننس اسمارت چین در این ماه بیشتر شده است.


شرکت امنیت و تحلیل بلاکچین CipherTrace در پاسخ به موج سوء استفاده ناگهانی، اخیرا اعلام کرده است که خدمات خود را به بایننس اسمارت چین گسترش خواهد داد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد .


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0