بورس پرس
1402/03/16
11:35
وعده های جدید رئیس سازمان بورس در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی

رئیس سازمان بورس با اعلام تغییر جایگاه کارگزاران، وعده افرایش حجم اوراق بدهی، عرضه اولیه سهام، راه‌اندازی مرکز افکارسنجی، اعمال مباحث سرمایه گذاری در کتب درسی و... داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجید عشقی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی با بیان اینکه طی دو سال اخیر اتفاقات بسیاری در بازار سرمایه افتاد، گفت: برگزاری این نمایشگاه برای فعالان فرصتی بشمار می رود تا بتوانند از نوآوری های این صنعت رونمایی کنند. این نمایشگاه فرصتی طلایی برای عموم فعالان اقتصادی جهت افزایش دانش مالی و سرمایه گذاری است.


با راه اندازی مرکز افکار سنجی، سواد مالی سطوح مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، مدیران بنگاه ها و ... سنجش شده و نتایج اعلام خواهد شد. بر همین اساس مذاکراتی برای اعمال دروس بورس و سرمایه گذاری در کتب درسی با آموزش و پروش انجام شده است.


در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه ای داشته و عمده خدمات بازار سرمایه به عموم توسط این بخش ارائه می شود.


مقایسه وضعیت بازار سرمایه و به طور مثال در صنعت کارگزاری ۱۰ سال گذشته نشان می دهد در گذشته ۱۰ کارگزار برتر بانکی یا عمومی بودند اما اکنون رد پای کمرنگی از کارگزاری های بانکی دیده می شود و شرکت های کاملا خصوصی بزرگ، خدمات بسیار متنوع با بهره وری بالا به فعالان ارائه می دهند.


همچنین طی چند سال گذشته اکثر نوآوری های بازار سرمایه توسط بخش خصوصی بوده و سازمان بورس از ارتقای نقش بخش خصوصی حمایت می کند. بر همین اساس مجوز تاسیس نهادهای مالی به بخش خصوصی موید این موضوع است و ادامه خواهد داشت.


مشارکت مردم در اقتصاد، تنها راه تحقق تولید است. طی سال جاری یکی از کار ویژه ها ، پذیرش بخش خصوصی واقعی در بازار سرمایه است که به رشد این بازار کمک می کند.


همچنین افرایش حجم انتشار اوراق بدهی برای شرکت های بورسی و غیر بورسی، پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت های بخش خصوصی، امورش انتشار اوراق بدهی، تامین مالی شرکت ها در دستور کار است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0