اخبار اکس نوین
1400/06/20
16:17
گزارش گلاسنود: بیت کوین های مفقودشده ۳۴ درصد از عرضه کل را تشکیل می‌دهند

اکس نوین: داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم گلاسنود نشان می‌دهد که تعداد بیت کوین های گم‌شده یا مفقودشده بیت کوین به بالاترین سطح ۷ ماه اخیر خود رسیده است. به گفته گلاسنود، در حال حاضر ۷۱۶۷۸۸۹۵۹۵ واحد بیت کوین گم‌شده‌اند و این رقم ۳۴ درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهد. این آمار با توجه به چرخه‌های بزرگ و قدیمی به دست می‌آید. با این حال، نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌توان بر اساس آن، وجه تمایزی بین بیت کوین‌هایی که هولد می‌شوند و کوین‌هایی که مفقودشده‌اند قائل شد. گلاسنود در این رابطه نوشته است: برخی از کوین‌ها قطعا از بین می‌روند چراکه با یک اسکریپت خروجی غیرقابل‌مصرف همراه…

اکس نوین : داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم گلاسنود نشان می‌دهد که تعداد بیت کوین های گم‌شده یا مفقودشده بیت کوین به بالاترین سطح ۷ ماه اخیر خود رسیده است. به گفته گلاسنود، در حال حاضر ۷۱۶۷۸۸۹۵۹۵ واحد بیت کوین گم‌شده‌اند و این رقم ۳۴ درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهد.


این آمار با توجه به چرخه‌های بزرگ و قدیمی به دست می‌آید. با این حال، نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌توان بر اساس آن، وجه تمایزی بین بیت کوین‌هایی که هولد می‌شوند و کوین‌هایی که مفقودشده‌اند قائل شد.


گلاسنود در این رابطه نوشته است:


برخی از کوین‌ها قطعا از بین می‌روند چراکه با یک اسکریپت خروجی غیرقابل‌مصرف همراه بودند اما اکثر کوین‌های ازدست‌رفته را تنها می‌توان با تعیین آستانه عدم فعالیت پس از آنکه از دست رفته‌اند مفقودشده نامید.


بیت کوین مفقودشده به معنای از دست دادن دائمی دسترسی به کیف پول دیجیتال است. با توجه به اینکه دفتر کل بلاک چین تغییرناپذیر است و شخص ثالثی وجود ندارد که در این شرایط به برگشت کوین‌ها کمک کند، بیت کوین برای همیشه از بین می‌رود.


بر اساس آمار، سالیانه میلیون‌ها دلار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از بین می‌روند. تحقیقات Cane Island نشان می‌دهد که کاربران سالیانه ۴ درصد از گردش موجود را از دست می‌دهند.


گزارش سال گذشته Chainalysis در رابطه با بیت کوین‌های مفقودشده مقداری دقیق‌تر بوده است. بر اساس این گزارش، تا ژوئن سال پیش، ۳.۷ میلیون واحد توکن گم شده که ۲۰ درصد عرضه موجود را شامل می‌شود.


تجزیه‌وتحلیل کوین‌ها به شرح زیر است:


۱۱.۴ میلیون واحد در اختیار سرمایه‌گذاران است


۳.۷ میلیون واحد مفقودشده‌اند یا به‌عبارت‌دیگر بیش از ۵ سال از آخرین جابجایی آنها می‌گذرد


۳.۵ میلیون واحد بین صرافی‌ها در گردش است


۲.۴ میلیون واحد هنوز استخراج نشده‌اند


البته تعریف بیت کوین های مفقودشده با این دید که توکنی که بیش از ۵ سال است منتقل نشده را گم‌شده به شمار بیاوریم چندان هم دقیق نیست چراکه ممکن است کوین‌هایی وجود داشته باشند که بیش از ۵ سال از هولد آنها می‌گذرد؛ نمونه آن را هم چندی پیش مشاهده کردیم که کیف پولی از زمان ساتوشی ناکاموتو مجددا از خواب بیدار شد.


به طور کلی، با مفقود شدن بیت کوین‌ها، عرضه کلی کاهش می‌یابد. از لحاظ تئوری، کمیاب‌تر شدن بیت کوین به‌عنوان محرکی برای افزایش قیمت عمل می‌کند.


با این دیدگاه، تعداد زیاد بیت کوین‌های مفقودشده یا هولد شده برای مدت طولانی امری صعودی محسوب می‌شود. با این حال، ازآنجایی‌که هیچ وجه تمایزی بین کوین‌های ازدست‌رفته و هولد شده وجود ندارد، میزان صعودی بودن آن جای بحث دارد.


منبع cryptoslate


انتهای خبر

0
0