همفکران
1400/05/23
09:17
تغییر سهام سهامداران عمده/ کدام حقوقی ها فروشنده بودند؟

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، صندوق بازار گردانی تجارت ۹۱ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۱۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رساند. همچنین در بانک پاسارگاد نیز صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۲۳ میلیون از سهام این بانک را خریداری کرد اما در مقابل شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا نیز ۲۶ میلیون از سهام خود را بفروش رساند.


در بانک آینده نیز همچنان فروش شکل می‌گیرد، روز چهارشنبه شخص حقیقی ۱۰ میلیون و صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان حدود ۱۵ میلیون از سهام بانک آینده را بفروش رساندند.


در گروه دارویی‌ها همچنان شاهد خریدهای کم‌وزیاد از برکت هستیم، اما روز چهار‌شنبه، ستاد اجرایی فرمان امام که روز سه‌شنبه نیز ۲ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرده بود یک‌میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری البرز اما، مجددا یک‌میلیون دیگر از سهام داروسازی فارابی را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها نیز، صندوق بازار گردانی صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک ۲ میلیون از سهام سیمان دورود را بفروش رساند.


فولادی‌ها برخلاف ابتدای هفته در انتهای هفته با فروش روبرو شدند، شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان ۸ میلیون از سهام فولاد خوزستان را بفروش رساند، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا نیز که روز سه‌شنبه ۱۰ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را بفروش رسانده بود مجددا نزدیک به ۲ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند اما موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی بیش از ۹ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرد. در ادامه موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۷۷ میلیون و موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و ازکارافتادگی ۶۶ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کردند لازم به یادآوری است روز سه‌شنبه نیز موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و ازکارافتادگی ۴۰ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود.


شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که این هفته نزدیک به ۱۷ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را خریداری کرده بود مجددا ۵ میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


همچنین صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر مجددا خریدار اپال شد، این مجموعه تاکنون بیش از ۱۴ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرده و در روز چهار‌شنبه نیز حدود ۷ میلیون دیگر از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرد.


شرکت بیمه کوثر که طی هفته گذشته، بیش از ۲۷ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هلدینگ غدیر را بفروش رسانده بود نزدیک به ۲ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد اما بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ میلیون از سهام پاکدیس را بفروش رساند.


در ادامه، خریدهای شخص حقیقی از آذرآب روز چهارشنبه نیز بیش از ۱۰ میلیون سهام آذرآب توسط شخص حقیقی خریداری شد.


شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۴۴ میلیون از سهام شرکت ارتباطات سیار ایران را بفروش رساند، این شرکت در اقدامی یک‌میلیون از سهام گسترش نفت و گاز پارسیان را نیز بفروش رساند.


بانک کارآفرین نزدیک به ۷۵ میلیون از سهام لیزینگ کارآفرین را بفروش رساند همچنین صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین نیز ۸۹ میلیون از سهام مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری را بفروش رساند و خود شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق.ب.کشوری نیز ۴۳۴ میلیون از سهام س. و خدمات مدیریت صندوق ب کشوری را بفروش رساند.




انتهای خبر

0
0