سیگنال یاب روزانه
1402/02/17
23:56
#بازار صبح هم خدمتتون گفتم، بازار در حال حاضر فرق های بسیار زیاد و فاحشی با سال 99 داره که مجددا چندتاش رو با هم مرور میکنیم: #دولت_بی_پول: قطعا ...

#بازار



صبح هم خدمتتون گفتم، بازار در حال حاضر فرق های بسیار زیاد و فاحشی با سال ۹۹ داره که مجددا چندتاش رو با هم مرور میکنیم:



#دولت_بی_پول: قطعا هممون در جریان واگذاری شرکت های دولتی هستیم، چه بوسیله واگذاری سهامش و چه عرضه اولیه ها!



مالیات روزانه خرید و فروش سهام رو هم که در حال حاضر اگر اشتباه نکنم چیزی بین صد تا صد و پنجاه میلیارد تومان هست رو هم فراموش نکنید که بصورت نقد و بی دردسر داره میره تو جیب دولت!



چه این مالیات چشمگیر و بی دردسر و چه فراهم کردن بستر برای عرضه های اولیه نیاز به بازاری پویا و با نشاط و اطمینان فعالین و گردش پول داره و بعیده که بازارساز (دولت) در این مقطع ازین عایدی ها بگذره و بخواد اطمینان و پویایی از بازار دور بشه!!



#شاخص_کل: بعضی از دوستان فقط چشمشون به سقف شکنی شاخص هست و اینطور فکر میکنن که سقف ۹۹ شکسته شده و بازار بالاتر رفته و در حال حاضر ریسک داره و خطرناکه! در جواب این دوستان باید گفت خیلی از سهم ها نه تنها هنوز به سقف قبلیشون نرسیدن، بلکه با ارزش ذاتی شون هم فاصله زیادی دارند!



بگذریم که بعد از سال ۹۹ تماما شاخص سازی شد و ارزش سهام و پرتفو ما هیچ ربطی به عدد فعلی شاخص نداره!



#ارزش_معاملات: قبلا و بارها در پست های مختلفی عرض کردم، یک زمانی ارزش معاملات اندازه یه خونه ویلایی یا آپارتمان تو تهران بود و شاخص صد یا دویست واحد بالا پایین میشد، این رشد و اصلاح های ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار واحدی الان و یا ارزش معاملات ۲۰ یا ۳۰ هزار میلیاردی اصلا عجیب نیست، بازار بزرگ شده، باید عددها هم بزرگ بشن، شخصا فکر میکنم در آینده ای نه چندان دورارزش معاملات ۵۰ هزار میلیارد تومانی امر خیلی عادی ای بشه.




#ورود_پول: این اواخر پول های درشتی تو بازار اومده که عمدتا مال افراد عادی نیست، خیل ها بعد از ۹۹ دیگه نگاه بازار هم نمیکنند، بخش بزرگی ازین پول ها مال افراد مطلع و از ما بهترون هست که نیومدن با ۲۰ درصد سود خارج بشن، اینها دنبال سودهای چند صد درصدی هستن!



#جمع_بندی: نظر شخصی من اینه که بزودی فروشنده پشیمون میشه و سهام فروخته شده ی خودش رو تو همون نقطه فروش یا بالاتر میخره میذاره سرجاش، بهترین سهام همونه که تو سبدتون دارید، صبور باشید و گیر ده بیست درصد پایین و بالا نباشید، مونده تا بازار نون اصلیش رو به سهامدار بده!



#آرش_روستا



۱۴۰۲/۰۲/۱۷

انتهای خبر

0
0