همفکران
1400/03/24
09:07
تداوم حمایت در بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز معاملاتی یکشنبه ۲۳ خردادماه، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین بیش از ۱۲ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۵ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کردند. همچنین صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان، نیز خریدار ۳ میلیون از سهم بانک پارسیان بود. در ادامه حمایت از بانکی‌ها شرکت بینش پژوه ایرانیان ، ده میلیون و شرکت سهاب امید ایرانیان خریدار ۳۷ میلیون از سهام بانک پاسارگاد بودند. همچنین ۸۳ میلیون سهم بانک تجارت نیز به صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت فروخته شد.


در دامه روند بانکی ها لازم به ذکراست، صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی بانک تجارت در ۳ روز گذشته در مجموع بیش از ۲۴۴ میلیون سهام خریداری کرده است. که از این ۲۴۴ میلیون سهم، بیش از ۴ میلیون آن مربوط به سهم کارت اعتباری کیش طی ۳ روز گذشته بوده و بیش از ۲۵ میلیون آن مربوط به خرید سهام بیمه تجارت نو بوده است .


در ادامه سیمانی‌ها هم فروشنده بودند هم خریدار، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل فروشنده ۱ میلیون از سهام سیمان مازندران بود اما در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خریداری ۳ میلیون از سهام شرکت سیمان تامین شد،اما نکته حائز اهمیت حمایت چندین روزه تامین اجتماعی از سیمانی ها است ، لازم به یادآوری است تامین اجتماعی در روز گذشته نیز ۴ میلیون سهم سرمایه گذاری سیمان تامین را خریداری کرده است.



انتهای خبر

0
0