آکادمی هلاکوئی
1400/03/30
10:30
دلایلی که نشان میدهد اتریوم در ۱۲ ماه آینده بهتر از بیت کوین عمل نخواهد کرد

ممکن است بیش از ۱۲ ماه طول بکشد…

ممکن است بیش از ۱۲ ماه طول بکشد تا اتریوم در برابر بیت کوین بازیابی کند. عدم اطمینان از تغییر جهت به ETH ۲.۰ و رزرو از طرف سرمایه گذاران نهادی می تواند از دلایل عمده آن باشد.


قیمت اتریوم از ۲۸ مارس(۸ فرووردین) تا ۱۵ می(۲۵ اردیبهشت) ۱۷۳ درصد بهتر از بیت کوین عمل کرد و توانست به بالاترین قیمت ۴۳۸۰ دلار برسد. در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در ۱۲ ماه می(۲۲ اردیبهشت) با افت شدید مواجه شد، روند معکوس شروع شد و از آن زمان ، اتریوم ۲۵ درصد عملکرد ضعیف تری نسبت به بیت کوین داشته است.


در حالی که ETH / BTC در ۸ ژوئن(۱۸ خرداد) دوباره صعود کرد و به ۰.۰۷۷ رسید، قیمت اتریوم ۳۶ درصد زیر بالاترین قیمت ۲۸۰۰ دلار بود . برای درک اینکه چه چیزی می تواند دلیل آن باشد، تحلیلگران باید محرک های قیمت اتر و بیت کوین را جداگانه تجزیه و تحلیل کنند.


در تاریخ ۱۳ می(۲۳ اردیبهشت) ، مجله نیویورکر (New Yorker) مصاحبه ای با مایک نووگراتز (Mike Novogratz) ، بنیانگذار و مدیرعامل گلکسی دیجیتال منتشر کرد. نووگراتز گفت:


“شما دارای منابع مالی غیرمتمرکز و NFT هستید که هر دو در اتریوم به طور همزمان و با سرعت شتابان رشد می کنند.”


سپس از نووگراتز سوال شد که اتر تا چه حد می تواند بالاتر رود ، وی پاسخ داد:


” پیش بینی اوج ها خطرناک است. اما آیا ممکن است به ۵۰۰۰ دلار برسد؟ البته می تواند.” بستگی به شرایط عمومی بازار ارز دیجیتال دارد.


با این حال ، تقریبا یک هفته بعد ، گزارشی از گلدمن ساکس نشان داد که اتر “شانس زیادی برای پیشی گرفتن از بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش غالب” دارد. جالب اینجاست که یکی از نقل قول های اصلی گزارش مستقیما از مصاحبه مایک نووگراتز با نیویورکر بوده است.


در حالی که اتریوم تسلط ۸۰ درصدی خود در ارزش خالص قفل شده را در برنامه های مالی غیرمتمرکز نشان می دهد، بایننس اسمارت چین (BSC) به ۴۰٪ سهم بازار صرافی های غیر متمرکز رسیده است.


رشد موفقیت آمیز صنعت دیفای و بازار توکن های غیر مثلی (NFT) باعث ازدحام شدید شبکه اتریوم شد و در اواسط ماه می(اردیبهشت ماه) متوسط کارمزدهای تراکنش را به ۳۷ دلار رساند. این گلوگاه باعث خروج فعالیت از طریق شبکه های رقیب شد و پنکیک سوآپ در بهترین حالت برای گرفتن این جریان قرار داشت.


از طرفی پروژه های مهم دیفای در بایننس اسمارت چین گسترش یافتند . سرمایه گذاران به سرعت دریافتند که این روند می تواند ادامه یابد زیرا شبکه رقابتی با قرارداد هوشمند یک راه حل آسان برای dApps ارائه می دهد که به دنبال گزینه های ارزان تر هستند.


بیت کوین طی ۳۰ روز گذشته عملکرد پایینی داشته است زیرا با تلاش چندین باره نتوانسته مقاومت ۴۲۰۰۰ دلاری را بشکند. با این حال ، هنگامی که السالوادور در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) پیشنهاد قانونی نمودن بیت کوین را ارائه داد ، یک نقطه عطف مهم بدست آمد.


پس از این تصمیم ، تعداد انگشت شماری از دیگر کشورهای آمریکای جنوبی بحث در مورد مزایای استفاده از یک مسیر مشابه را آغاز کردند.


اتریوم در حال انجام یک طراحی مجدد است که نرخ صدور و نحوه پرداخت ها برای امنیت شبکه را با دور شدن از مدل اثبات کار تغییر می دهد. در همین حال ، بیت کوین اطمینان حاصل می کند که هر بروزرسانی سازگار با گذشته است و سیاست پولی سختگیرانه خود را حفظ می کند.


این دلیل اصلی است که نشان می دهد اتر در طی ۱۲ ماه آینده ، یا حداقل تا زمانی که درک بهتری از چگونگی تسلط شبکه اتریوم در قراردادهای هوشمند بدست آوریم ، از بیت کوین بهتر عمل نخواهد کرد.



منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0