آتی کالا
1401/06/02
17:39
📌اتهامات ضد ایرانی آژانس اگر سیاسی‌ نشود قابل حل است مرندی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره تعلل آمریکا در دادن پاسخ به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا...

📌اتهامات ضد ایرانی آژانس اگر سیاسی نشود قابل حل است



مرندی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره تعلل آمریکا در دادن پاسخ به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا:



🔹ایالات متحده مشکلات داخلی خودش را دارد و فشار زیادی روی بایدن از سوی رژیم اسرائیل و حامیانش در واشنگتن وجود دارد.



🔹به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها مطمئن نیستند می‌خواهند چه کنند که به نظر من کاملا قابل توجه است، زیرا این احتمال را مطرح می‌کند که آمریکا می‌خواهد اروپا را در زمانی که بحران انرژی وجود دارد، قربانی کند.



🔹شرایط ایران روشن است و همانطور که آقای بورل گفت معقول است. بنابراین دلیلی وجود ندارد که ایرانی‌ها عقب بکشند.



🔹زمستان در راه است و قیمت انرژی در اروپا بالاست. ایران می‌تواند مقادیر زیادی نفت و گاز صادر کند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم اروپا را قربانی کنند انتخاب با آن‌هاست اما اگر فکر می‌کنند ایرانی‌ها (از خواسته‌هایشان) دست می‌کشند کاملا در اشتباه هستند.



🔹حذف نام سپاه از فهرست به اصطلاح تروریستی آمریکا هرگز پیش شرطی در مذاکرات نبوده اما آن شرکت‌ها و نهادهایی که با توافق هسته‌ای مرتبط هستند، تحریم‌ها علیه آن‌ها باید به‌منظور اجرایی‌شدن کامل توافق برداشته شود.



🔹قبل از آن که بتوانیم اجرای یک توافق را جلو برویم، پرونده اتهامات نادرست علیه ایران در آژانس باید بسته شود. این موضوع اگر سیاسی نشود، به راحتی حل می‌شود اما می‌دانیم آمریکا این نهاد را قبلا سیاسی کرده است.



🔹به آمریکا بستگی دارد چگونه رفتار کند. یا معقول رفتار می‌کند که در آن‌صورت ایران همکاری خواهد کرد تا موضوع بسته شود یا می‌خواهد موضوع را باز نگه دارد تا در آینده از آن استفاده کند که در آن صورت توافقی نخواهیم داشت.



@atikalapublic

انتهای خبر

0
0