بورس۲۴
1402/03/10
06:20
پیش‌بینی وضعیت بورس ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

از همین امروز می‌توان این موضوع را گوشه ذهن داشت که احتمالا بسیاری از شرکت‌ها در خرداد هم به فروش خوبی خواهند رسید و لذا آنها در دوره ۳ ماهه دست پر خواهند بود. بنابراین فارغ از هیجانات و نوسانات کوتاه‌مدتی، مجددا روی این مساله تاکید داریم که بازار از نظر بنیادی در نقاط ارزنده‌ای قرار داشته و اصلاح‌ها فرصتی برای تقویت پرتفوی، خرید مجدد و حتی استفاده از اعتبار و اهرم خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 خرداد 1402

۱) پیش‌بینی بازار ...


بورس۲۴ : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته روندی نوسانی داشت و البته در این بین رسیدن چند گزارش خوب ماهانه و ۱۲ ماهه موجب شد تا برخی از شرکت‌ها و صنایع شرایط بهتری را تجربه کنند و در همین راستا رشد محدود ۱۳ واحدی شاخص را داشته باشیم. البته بازار هنوز هم در حجم لنگ می‌زند و این موضوع نگران‌کننده است اما به هر جهت با توقف درگیری‌های مرزی، فضای آرام‌تر و منطقی‌تری را نسبت به روزهای اخیر شاهد هستیم. در حوزه سیاسی، پادشاه عمان آمد و رفت. برخی معتقدند این نشست ۲ روزه خروجی خاصی نداشته و در حد یک شام و دو نهار بوده و برخی دیگر اعتقاد دارند که میانجی‌گری‌ها و زمینه‌چینی‌هایی برای وقوع برخی اتفاقات خاص سیاسی در آینده نه‌چندان دور در جریان است و البته با وجود اینکه خیلی سر از سیاست در نمی‌آوریم، اما امیدواریم تحرکات نرم دلار، خبر از اتفاقات مثبت در آینده داشته باشد.


اما رسیدن گزارش ۱۲ ماهه بانکها تحرکات خوبی را در این گروه ایجاد کرده و این مساله نشان می‌دهد که بازار به اتفاقات مثبت بنیادی واکنش نشان داده و از آن استقبال می‌کند. واکنش معامله‌گران به گزارش شرکت‌هایی نظیر زامیاد، بانک ملت و تجارت، پلاسکوکار، فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان مهر تائیدی بر این ادعا است. بنابراین از همین امروز می‌توان این موضوع را گوشه ذهن داشت که احتمالا بسیاری از شرکت‌ها در خرداد هم به فروش خوبی خواهند رسید و لذا آنها در دوره ۳ ماهه دست پر خواهند بود. بنابراین فارغ از هیجانات و نوسانات کوتاه‌مدتی، مجددا روی این مساله تاکید داریم که بازار از نظر بنیادی در نقاط ارزنده‌ای قرار داشته و اصلاح‌ها فرصتی برای تقویت پرتفوی، خرید مجدد و حتی استفاده از اعتبار و اهرم خواهد بود. شک نکنید به زودی جریان پول باری دیگر بازار را در ریل اصلی خود قرار خواهد داد.


برخی معتقدند سازمان بورس باید با برخی تصمیمات جدید، جذابیت بازار سرمایه را برای پول‌های سرگردان خارج و داخل بازار، افزایش دهد. یکی از این راهکارها می‌تواند عرضه اولیه شرکت‌های Large Size شبیه به وکغدیر باشد. اما بحث را کوتاه کنیم و به سراغ بازار برویم. بازاری که خوب آغاز کرد. کمی پر عرضه شد و در نهایت برخی از نمادهای مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت پایانی به کار خود خاتمه دادند. با توجه به ریزش اخیر، در پیش بودن یک هفته نیمه تعطیل و اخبار و تحولات سیاسی، احتمالا برای امروز بازاری کم‌رونق و ضعیف را داشته باشیم.


مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

انتهای خبر

0
0