بتاسهم
1399/11/08
08:48
برآورد سود شرکتها با فرض کاهش نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان بخش هفتم: چادرملو شرکت چادرملو با نماد #کچاد در صنعت معدنی فعالیت می کند. مهمترین...

برآورد سود شرکتها با فرض کاهش نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان



بخش هفتم: چادرملو



شرکت چادرملو با نماد #کچاد در صنعت معدنی فعالیت می کند. مهمترین محصولات شرکت کنسانتره آهن ، گندله و شمش فولاد می باشد. شرکت در سال گذشته مبلغ ۹۷۹۵ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۵۰۰۱ میلیارد تومانی (۹۰ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.



شرکت در عملکرد ۹ ماهه خود با فروش ۱۵۶۳۹ میلیارد تومانی به سود ۹۴۵۳ میلیارد تومانی (۱۷۰ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.



همچنین در حال حاضر و تا پایان دی مجموع فروش شرکت ۱۸۳۸۸ میلیارد تومان است.



پیش بینی سود شرکت برای سال های مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰:



✅ برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض شمش با نرخ ۵۰۰ دلاری و دلار ۲۳ هزار تومان در ۲ ماه پایانی سال، توانایی سود سازی در محدوده ۲۵۰ تا ۲۸۰ تومان به ازای هر سهم (به همراه سود سرمایه گذاریها) را دارد.



✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض فروش شمش با نرخ ۴۵۰ دلاری و دلار ۲۰ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۲۵۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.



✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض فروش شمش با نرخ ۴۵۰ دلاری و دلار ۲۲ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۲۷۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.



❇️❇️ اما با فرض اینکه دلار در سال آینده به طور میانگین ۱۷ هزار تومان باشد، با شمش ۴۵۰ دلاری شرکت قابلیت برآورد ۲۰۰ تا ۲۲۰ تومان سود دارد. (سناریو بسیار محتاطانه برای دلار )


این برآورد نشان میدهد که با تمام مفروضات محتاطانه در حوزه دلار، در حال حاضر کچاد با پی بر ای تحلیلی ۷ تا ۹ مرتبه ای در حال معامله می باشد




تهیه شده: کانال تحلیلی پارسیس با همکاری کارگزاری بانک کارآفرین

انتهای خبر

0
0