سنا
1401/01/28
13:10
«خودرو» همچنان در صدر گروه‌های بورسی

در جریان معاملات امروز، یکشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، گروه خودرو با ۹۷ هزار و ۹۹ معامله به ارزش ۸ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات امروز یکشنبه، ۲۸ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۳۴۱ واحد افزایش، به رقم ۳۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۷ هزار و ۴۱۰ واحدی به رقم یک میلیون ۴۷۵ ۴۶۷ هزار واحد رسید.


در جریان دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۵۸۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۹ هزار و ۸۶۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۷ هزار و ۹۹ معامله به ارزش ۸ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۴۹ هزار و ۳۵۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال، گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۳۲ هزار و ۸۸۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۰ هزار و ۹۷۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۲۵ هزار و ۱۲۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۹۶۴ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۷۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۸۸۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۸۳۸ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران با ۵۲۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۵۰۶ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۴۷ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۴۰۰ واحد، بانک ملت با ۳۵۳ واحد و گروه بهمن با ۲۸۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۸ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۴۷ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۴۲ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۹ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۸ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۰ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۱۴ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴ واحد، بیمه کوثر با ۳.۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۲.۸ واحد و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0