بتاسهم
1400/07/02
07:51
طلا زیر فشار اوراق قرضه 🔹 قیمت طلا روز پنجشنبه به زیر 1750 دلار سقوط کرد ، این در حالی است که بازده اوراق قرضه ایالات متحده پس از آنکه فدرال رزرو ...

طلا زیر فشار اوراق قرضه



🔹 قیمت طلا روز پنجشنبه به زیر ۱۷۵۰ دلار سقوط کرد ، این در حالی است که بازده اوراق قرضه ایالات متحده پس از آنکه فدرال رزرو اعلام کرد به احتمال زیاد تا اواسط سال ۲۰۲۲ حمایت اقتصادی ناشی از همه گیری را متوقف می کند و از اواخر۲۰۲۲ افزایش نرخ بهره را آغاز می کند ، کاهش یافت.


فعال ترین قرارداد آتی طلا ، سررسید دسامبر ، با۱.۶ درصد کاهش به ۱۷۴۹.۸۰ دلار در هر اونس رسید.


این دومین بار در یک هفته بود که طلا در واکنش به تاثیر احتمالی تغییرات فدرال رزرو بر محرک و افزایش نرخ ، حدود ۲ درصد یا بیشتر از دست داد.


طلای دسامبر روز چهارشنبه تا ۱۷۷۸ دلار و ۲۵ سنت معامله شد تا اینکه بانک مرکزی برنامه زمان بندی خود برای پایان خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه و افزایش نرخ از صفر فعلی به ۰.۲۵ درصد را اعلام کرد.



🔸 کریگ ارلام ، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA ، می گوید: "این چند روز برای طلا خوب نبوده است ، زیرا برنامه های فدرال رزرو برای با افزایش قیمت فلز زرد مطابقت ندارد."



طلا تا نشست فدرال رزرو بسیار خوب عمل کرد ، اما به سرعت در حدود ۱۷۸۰ دلار - حمایت قبلی آن - شکست خورد و یک بار دیگر سقوط کرد. چشم انداز کوتاه مدت چندان خوب نیست ، آحمایت های بعدی حدود ۱۷۴۰ دلار و ۱۷۰۰ دلار است. "



🔹طلا به ویژه پس از آنکه بازده اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا برای اولین بار از ماه جولای به بالای ۱.۴ درصد رسید ، تحت فشار قرار گرفت. این بازدهی نشان دهنده انتظارات بازار در مورد تورم واقعی و سرعت واکنش سریع فدرال رزرو در برابر فشارها است.



⁉️جی پاول ، رئیس فدرال رزرو در پایان جلسه سیاست های ماهانه بانک مرکزی در روز چهارشنبه این جمله را تکرار کرد که تورم به دلیل افزایش هزینه های انجام تجارت در یک اقتصاد محدود شده از همه گیری ، بیش از هدفگذاری فدرال رزرو در سال (۲ درصد) پیش می رود.



بازار به طور مداوم نشان می دهد که اعتقاد چندانی به فدرال رزرو ندارد تا بتواند تورم را مهار کند و بازده اوراق قرضه از اواخر سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح چندساله رسید تا نشان دهنده این امر باشد. طلا ، دارایی بدون بازدهی که به عنوان پناهگاه امن نامگذاری شده است ، قربانی اصلی افزایش بازدهی اوراق بوده است.



ترجمه اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0