سنا
1401/06/13
16:20
شاخص کل روی صفر درصد ماند!

در جریان دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۹۵۲ واحد (۰.۲۳درصد) افزایش به رقم ۴۰۸ هزار و ۹۲۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳۳ واحدی (صفر درصد) به تراز یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، یک‌شنبه، ۱۳ شهریور ماه، بیش از ۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۷ هزار و ۵۳۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۴۷۹ معامله به ارزش یک هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۹ هزار و ۹۹۷ معامله به ارزش یک هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۱۶ هزار و ۵۴۶ معامله به ارزش ۹۲۹ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۱۵ هزار و ۱۲۷ معامله به ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۲۱۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۱۶۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۰ واحد، شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی با ۱۳۰ واحد و شرکتذوب آهن اصفهان با ۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، بانک ملت با ۲۰۲ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۱۸۱ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۴۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۶ واحد و بانک پاسارگاد با ۱۰۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۳ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷.۴۳ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.


همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷۳ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۸ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۶ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۳ واحد، شرکت پالایش نفت جنوب با ۲.۳ واحد و بیمه تجارت نو با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، بانک دی با ۴.۴ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۰ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۳ واحد، شرکت سنگ آهن کگهر زمین با ۲.۳ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۲.۲ واحد و شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0