بااقتصاد
1401/06/20
11:05
«وسبحان» در پایان سال مالی خود عملکرد خوبی را گزارش کرد

سال مالی شرکت سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان) منتهی به پایان تیرماه است؛ در سال گذشته که وضعیت بازار سرمایه چندان مقبول نبود این شرکت عملکرد خوبی از دید درآمدزایی و سودسازی را به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، سرمایه‌گذاری سبحان صورت مالی حسابرسی شده برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ را منتشر کرده است. در این صورت‌های مالی مجموع درآمد عملیاتی برابر ۴۸۸.۲ میلیارد تومان گزارش شده که ۸۸ درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی است. ۳۸۹.۶ میلیارد تومان از جمع درآمد عنوان شده مربوط به درآمد سود سهام است که افزایش ۱۱۲ درصدی داشته و ۹۶.۳ میلیارد تومان مربوط به فروش سرمایه‌گذاری‌هاست که افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.


سود عملیاتی با افزایش ۸۸ درصدی به ۴۷۳.۸ میلیارد تومان رسیده است، افزایش قابل توجه در سایر درآمدهای غیرعملیاتی سبب شده تا سود خالص با افزایش ۱۱۲ درصدی به رقم ۵۳۴.۳ میلیارد تومان برسد و با سرمایه جدید ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت به ازای هر سهم ۱۰۶.۹ تومان سود خالص محقق شود.


وضعیت سرمایه‌گذاری‌های بورسی


بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی وسبحان در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ معادل ۶۷۹ میلیارد تومان و ارزش روز پرتفوی بورسی در تاریخ مذکور ۷۵۱ میلیارد تومان بوده است. ارزش بازار پرتفوی وسبحان در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل حدود ۶۸ درصد افزایش داشته است و علت آن ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری در بازار، افزایش ارزش ابزارهای معاملاتی مبتنی بر طلا و استفاده درست از فرصت‌ها برای خرید و فروش سهام در قیمت‌های مناسب بوده است.




انتهای خبر

0
0