ایبنا
1400/10/13
13:36
شاخص کل بورس در سومین روز هفته ۲۹۷۱ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۹۷۱ واحدی معادل ۰.۲۲ درصدی به یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۵۹۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه سیزدهم دی ماه ۱۴۰۰) ، شاهد روند نزولی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۳۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۴۰ هزار و ۶۶۷ واحد رسید .


شاخص کل هم وزن نیز، با کاهش ۲۷۸ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۲۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۴ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۴۰ واحد رسید .


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۱۱۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۵ هزار و چهار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۷۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۴۹ هزار و ۴۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۰۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۶۲ واحد را به نمایش گذاشت .


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی نوری، فملی، تاپیکو، فخوز و امین با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، شبندر و کگل بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند .


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۴۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۲ هزار و ۸۵۹ نوبت معامله و به ارزش ۲۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند .


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد شسینا (صنایع شیمیایی سینا) با ۴.۸۲ درصد افت و پس از آن، نمادهای قپیرا، غشصفا و امین بود. همچنین نماد معاملاتی حفارس (حمل و نقل بین‌المللی فارس) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، پکرمان و لپارس قرار گرفتند .



انتهای خبر

0
0