اقتصاد آنلاین
1400/05/03
13:20
رشد ۴۷۰ درصدی سود خالص در سیمان بجنورد

شرکت سیمان بجنورد از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص در دو سال اخیر ۴۷۰ درصد رشد داشت و توانست در سال ۹۹ رکورد تولید از بدو تاسیس را بشکند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سیدحسن معصومی، مدیرعامل شرکت سیمان بجنورد با اشاره به این که افزایش سوددهی و بهبود روند تولید و فروش در سیمان بجنورد به دلیل رهنمودهای مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیمان تامین و اتخاذ رویکردهای مناسب است، گفت: در دو سال گذشته شرایط مناسبی برای سیمان بجنورد ایجاد شده که از جمله آن ها می توان از افزایش ۱۸ درصدی تولید کلینکر نسبت به سال گذشته در راستای جهش تولید و افزایش حاشیه سود عملیاتی از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد و حاشیه سود خالص از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد نام برد.


2

معصومی همچنین به کسب عنوان کارفرمای سلامت محور در حوزه مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور پرداخت و افزود: کاهش متوسط دوره وصول مطالبات از ۱۱۰ روز به ۴۵ روز و افزایش نرخ بازده دارایی ها از ۲۸ درصد در سال ۹۸ به ۴۳ درصد در سال ۹۹ از دیگر دستاورد های دو سال اخیر سیمان بجنورد است.


1

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت، موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، بهره گیری از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص و افزایش مهارت سرمایه های انسانی با بکارگیری دانش فنی روز دنیا، پاسخگویی به نیازها و انتظارات کلیه ذینفعان، توجه به زنجیره تولید و تحویل سیمان، افزایش کیفیت تولید و فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.


انتهای خبر

0
0