بورس پرس
1400/03/17
16:15
معاملات مشکوک دو سهم دارویی، زیرمجموعه سایپا، دو سرمایه گذاری + ۱۰ نماد

در روز رشد ۸۵۸۶ واحدی شاخص، دو سهم دارویی، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۸۵۸۶ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۱۵۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۸ و ۷.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، ایران خودرو، سایپا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه ذوب آهن با داد و ستد ۴۷۴، ۴۶۸، ۲۹۸، ۲۲۳ و ۱۹۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا یازده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، کاشی حافظ شرکت حاضر بازار دوم بورس با افت ۱۵.۶ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۱ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بیمه کوثر، شهد ایران، سرمایه گذاری آوانوین، آسان پرداخت، شیشه دارویی رازی، پخش هجرت، موتورسازان تراکتور سازی ایران، سرمایه گذاری شفا دارو، تجارت الکترونیک پارسیان کیش ، سرمایه گذاری مسکن پردیس، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر ، ویتانا، کمک فنر ایندامین سایپا و سیمان بهبهان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو سهم دارویی، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0