آکادمی هلاکوئی
1400/03/30
15:01
رکورد بیشترین کاهش در سختی استخراج شبکه بیت کوین طی سه سال گذشته ثبت شد

داده های ارائه شده توسط BTC.com حاکی از…

داده های ارائه شده توسط BTC.com حاکی از آن هستند که سختی استخراج بیت کوین رکورد ۱۱.۱۸ درصد کاهش را به ثبت می رساند.


این شبکه روز ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) و ۳۰ مه (۹ خرداد) دو وضعیت تنظیم منفی را به ترتیب با ۵.۳۰ درصد و ۱۵.۹۷ درصد کاهش، تجربه کرده است. سختی شبکه که در حقیقت، دشواری یافتن بلاک جدید و افزودن آن به بلاکچین مورد نظر برای ماینرها را ارزیابی می کند، در عرض یک ماه از ۲۵.۰۴۶ تریلیون به ۱۹.۹۳۲ تریلیون کاهش یافته است.


هشریت - رکورد بیشترین کاهش در سختی استخراج شبکه بیت کوین طی سه سال گذشته ثبت شد

آخرین باری که بیت کوین سه مرتبه متوالی با سختی منفی روبرو شد، بازار ارزهای رمزنگاری شده در بحبوحه یک “مارپیچ مرگ” قرار داشت که در اصل ماینرها در دسامبر ۲۰۱۸ (دی ماه ۹۷) ایجاد کرده بودند. در آن زمان، ماینرها به طور دسته جمعی تجهیزات خود را خاموش کردند، زیرا قیمت ها با سرعتی ناگهانی در حال پایین آمدن بودند.


این بار، توقف استخراج بیت کوین در استان سیچوان چین شاید دلیل اصلی کاهش ملموس سختی استخراج در شبکه بیت کوین باشد. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) روز جمعه طی ابلاغیه ای مشترک با اداره انرژی استان سیچوان دستور تعطیلی ۲۶ مزرعه استخراج را صادر کرد. به این ترتیب، این ماینرها مجبور شدند تجهیزات خود را روز شنبه خاموش کنند. در پی این اقدام، دو استخر AntPool و Huobi.pool بیش از ۳۰ درصد از هش ریت خود را یک شبه از دست دادند. در این میان، Foundry USA تنها استخر استخراجی است که توانسته است سبز باقی بماند.


لازم به ذکر است که اکنون، هش ریت بیت کوین نسبت به اوج مشاهده شده در روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) یعنی ۱۹۸.۵۱۴ EH/s ، حدود ۴۸ درصد کاهش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0