آکادمی هلاکوئی
1399/12/15
02:40
پروژه دیفای Meerkat بر بستر زنجیره هوشمند Binance، هک شد!

اخیرا پروژه مالی غیرمتمرکز Meerkat Finance اظهار داشته…

اخیرا پروژه مالی غیرمتمرکز Meerkat Finance اظهار داشته که ۳۱ میلیون دلار از دارایی های رمزنگاری آن به دلیل هک، به سرقت رفته است. اما داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که به همین سادگی نیست.


تیم پشتیبانی این پروژه که یک استخر فارمینگ را روز گذشته، بر روی زنجیره هوشمند Binance راه اندازی نموده، در کانال رسمی خود در روز پنجشنبه ساعت ۹ به وقت محلی اعلام کرد که Vault قرارداد هوشمند، به خطر افتاده است.


از این پروژه حدود ۱۳ میلیون BUSD و ۷۳,۰۰۰ رمزارز BNB با ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار، به سرقت رفته و سپس به چندین آدرس بلاکچین جدید منتقل شده است.


داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که هکرها، این وجوه را از طریق تغییر قرارداد هوشمند Meerkat که شامل vault این پروژه است و با استفاده از حساب کاربری اصلی Meerkat، به سرقت برده اند.


این رویداد، حاکی از آن است که یا کلید خصوصی Meerkat مورد هک قرار گرفته و یا بصورت مستقیم توسط خود پروژه، اتفاق افتاده است. آنچه که باعث تعجب می شود این است که وب سایت Meerkat نیز از دسترس خارج شده و در همان زمان نیز حساب توییتر Meerkat Finance حذف گردیده است.


یکی از نمایندگان بایننس در کانال رسمی این صرافی بیان داشت که آنها متوجه ناهنجاری های این پروژه شده و در حال بررسی از طریق شرکت های حسابرسی Certik, PeckShield و Slowmist به منظور انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند.


این نماینده، همچنین لینکی را برای قربانیان به منظور ارائه گزارش و بروزرسانی تحقیقات، اضافه کرد.


به نظر می رسد که قربانیان یک گروه چت “Meerkat_Rugpull” را در تلگرام تشکیل داده اند تا در خصوص این مسئله، اطلاعات بین ۱۳۵ عضو، رد و بدل گردد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: theblockcrypto


انتهای خبر

0
0