بورس۲۴
1399/10/25
17:20
بومی سازی تابلو کنترل های پکیج های آتش نشانی در زیر مجموعه «وسدید»

حسین موسوی رییس گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو، اظهار داشت: گروه برق و ابزار دقیق به عنوان یکی از گروه های تخصصی هشتگانه مستقر در امور فنی و مهندسی پتکو، به طراحی تابلو کنترل پکیج های آتش نشانی بر اساس استاندارد NFPA۲۰ برای هر نوع درایور دیزلی، الکتروموتور و توربین می پردازد...

بورس۲۴ : حسین موسوی رییس گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو، اظهار داشت: گروه برق و ابزار دقیق به عنوان یکی از گروه های تخصصی هشتگانه مستقر در امور فنی و مهندسی پتکو، به طراحی تابلو کنترل پکیج های آتش نشانی بر اساس استاندارد NFPA۲۰ برای هر نوع درایور دیزلی، الکتروموتور و توربین می پردازد.



وی گفت: طراحی سیستمهای مانیتورینگ ماشین (MMSوCMS) بر اساس استاندارد API۶۷۰، طراحی و انتخاب تجهیزات ابزار دقیق، نحوه اجرا و نصب آنها بر اساس استاندارد API۶۷۰ و API۶۸۲ و همچنین طراحی ورودی و خروجی سیستم VFD (دستگاه های ایجاد کننده فرکانس های متغیر) و انتخاب و خرید مهندسی الکترو موتورهای ضد انفجار بر اساس نیاز کارفرما با استاندارد IEEE و استاندارد IEC، از دیگر اقداماتی است که در این گروه پیگیری و انجام می شود.


موسوی با اشاره به حضور پتکو در پروژه بزرگ ملی «گوره به جاسک»، خاطرنشان کرد: نقش گروه برق و ابزار دقیق در طراحی و ‌ساخت پمپهای این پروژه شامل؛ حفاظت و کنترل عملکردی پمپ، الکتروموتور و سیستمهای روغنکاری تحت فشار و سیستم پشتیبانی مکانیکال سیلها بواسطه تجهیزات ابزار دقیق و سیستم مانیتورینگ (MMS) وبرنامه نویسی PLC درسیستم تابلوهای کنترلی است که دما و ارتعاش تجهیزات دوار را کنترل مینماید.


وی اضافه کرد: همچنین وظیفه انتخاب الکتروموتور، بازرسی و انجام عملیات مهندسی خرید توسط گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو انجام می شود.


موسوی در ادامه به طراحی تابلوکنترل های پکیج های آتش نشانی از سوی این شرکت اشاره کرد که انطباق ۱۰۰ درصدی با استانداردهای روز دنیا دارد. وی گفت: ‌این تابلو کنترل ها که تا هفت سال پیش از خارج وارد می شد، در پتکو بومی سازی شده و به این ترتیب کشور از واردات آنها بی نیاز شده است.


منبع: ایلنا

انتهای خبر

0
0