سهامیاب - آموزش بورس
1399/12/13
08:53
#پتروشیمی ✍️ در گروه پتروشیمی روند معاملات بهبود یافته و حالا با اخبار منتشر شده درخصوص ضمانت پرتفوهای کمتر از 10 میلیون تومانی می‌توان به مرور ر...

#پتروشیمی




✍️ در گروه پتروشیمی روند معاملات بهبود یافته و حالا با اخبار منتشر شده درخصوص ضمانت پرتفوهای کمتر از ۱۰ میلیون تومانی می‌توان به مرور روند رو به جلو برای اکثر نمادها را متصور بود؛ خصوصا که رشد قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی ادامه دارد. متانول چین با بازگشت به سطوح ۳۶۰ دلاری سقف یکماه اخیر خود را شکسته و ارقام جدیدی را به ثبت رسانده است. یکی از دلایل این افزایش قطع گاز به دلیل سرما و دیگری بازگشت سریعتر از انتظار تقاضا و تقاضای واحدهای MTO جهت ذخیره‌گیری می‌باشد. پیش‌بینی کارشناسان دستیابی به سطح بیش از ۴۰۰ دلاری در بازار متانول است ! با این شرایط دو نماد #شخارک و #زاگرس مورد توجه خواهند بود.



✅ طی روزهای اخیر به روی نمادهایی نظیر #پارس #تاپیکو #پارسان #آریا #شاراک #جم #جم‌پیلن و #شپدیس بارها تاکید شد. به نظر این نمادها تا بازدهی مناسبی برای ۲ – ۳ ماه آتی داشته باشند. گزارش تولید و فروش ماهانه بیانگر این موضوع است که اکثر شرکت‌های گروه پتروشیمی در کوارتر پایانی سال به سودی قوی‌تر از سود فصل پائیز دست خواهند یافت.



انتهای خبر

0
0