سهم برتر (بست بورس ۹۷)
1400/08/22
18:19
اشتباهی که سر ارز 4200 کردید رو تکرار نکنید . اگر قیمت کارخانه خودرو افزایش معقول پیدا نکنه و به نرخ بازار نزدیک نشه در آینده همون اتفاقی رخ میده...

اشتباهی که سر ارز ۴۲۰۰ کردید رو تکرار نکنید .



اگر قیمت کارخانه خودرو افزایش معقول پیدا نکنه و به نرخ بازار نزدیک نشه در آینده همون اتفاقی رخ میده که الان در مورد ارز ۴۲۰۰ رخ داده .



ارز ۴۲۰۰ رو دادید به یه مشت رانت خوار سودی هم برای مردم نداشت الان خودرو هم دارید میدید به یه مشت دلال و نه برای خودردساز فایده داره نه مردم .



اگر این کار رو ادامه بدید با تورم موجود اینقدر فاصله نرخ بازار و کارخونه زیاد میشه که مثل الان که نمیدونید با اختلاف ارز ۴۲۰۰ و ۲۸ تومنی چکار کنید اون زمان هم درمانده میشید که با اختلاف قیمت کارخانه و بازار چکار کنید .



در این صورت دو خودروساز بزرگ کشور ورشکسته میشن و شما برای سرپا نگه داشتن اینا مجبورید بهشون پول تزریق کنید و روی مواد اولیه یارانه بدید . اونم از جیب همین مردم فقیری که سنگشو به سینه میزنید و اختلاف قیمت هم همچنان به جیب دلال سرازیر میشه.



به جای این تصمیمات غلط برای یکبار هم که شده یک تصمیم درست بگیرید و قیمت گذاری خودرو رو ازاد کنید . اونوقت خودروساز هم عرضه رو افزایش میده و قیمت بازار تعدیل میشه .

انتهای خبر

0
0