اقتصاد نیوز
1399/10/14
13:30
شیمیایی ها و فلزات بورس را سبز کردند

اقتصاد نیوز : در بازار سهام امروز، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی دو گروه سبز بودند که اغلب نمادهای آن‌ها با رشد قیمت همراه بودند و عامل رشد شاخص شدند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز ‌یکشنبه، شاخص کل بورس هزار و ۳۲۵ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۵۴۰ واحد بالا آمد و در رقم ۴۵۵ هزار و ۷۱۰ واحد ایستاد.


ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه ۱.۴ درصد کاهش یافته است. اما ارزش معاملات خرد ۲۶ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید:


>>> تصویب افزایش سرمایه سنگین ۴۵۷۷ درصدی یک نماد بورسی


عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان شد که نسبت به روز ‌شنبه افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش ۵۰ درصد کاهش یافت و به رقم ۷۵۸ میلیارد تومان رسید.


در پایان معاملات امروز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) با صف خرید ۱۷۵ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از چخزر، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین صف خرید را داشتند.


بیشترین صف فروش نیز به نماد انرژی۱ (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۶۳ میلیارد تومانی داشت. پس از انرژی۱، خبهمن (گروه خودروسازی بهمن) و کاما (شرکت باما) بیشترین صف فروش را داشتند.


بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت‌های سیمان فارس (سفار)، صنایع جوشکاب یزد(بکاب)، کشت و صنعت پیاذر (غاذر)، نورد و قطعات فولادی (فنورد)، موتورسازان تراکتورسازی تبریز (خموتور) و معدنی دماوند (کدما) با رشد ۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، کشاورزی و دامپروری ملارد (زملارد)، افرا نت (افرا)، زرین معدن آسیا (فزرین)، سرمایه‌گذاری آوا نوین (وآوا) و سرمایه‌گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز نوری و تاپیکو نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند و شستا و شپنا نمادهای قرمزرنگ بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


محصولات شیمیایی و فلزات اساسی دو گروه سبز بودند که اغلب نمادهای آن‌ها با رشد قیمت همراه بودند و عامل رشد شاخص شدند.


زنجیر دلار به پای بورس


نقشه بورس 14 دی
انتهای خبر

0
0