مبین تحلیل
1401/05/31
08:26
#نبض_بازار ❇️ روز یکشنبه شاخص‌های بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کردند و در روز ریزش شاخص کل بسیاری از نمادهای بزرگ بازار رفت قیمت داشتند...

#نبض_بازار


❇️ روز یکشنبه شاخص‌های بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کردند و در روز ریزش شاخص کل بسیاری از نمادهای بزرگ بازار رفت قیمت داشتند.



❇️ برای ششمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. همچنین دیروز تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر از سبزها بود و شاخص هم وزن ۸۸۸ واحد ریزش کرد.



❇️ افت قیمت دلار نیز از عوامل ریزش بخشی از بازار در معاملات یکشنبه بود. با این حال ناظران معتقدند سهم‌های ریالی می‌توانند بازار را بالا بکشند خصوصا نمادهای خودرویی که اخبار مثبتی داشته‌اند.



❇️ صبح یکشنبه قیمت‌ها در هر سه بازار دلار، سکه و طلاب آبشده کاهشی بود ، دلار وارد کانال ۲۷ شد. در بازار فلز زرد نیز نرخ سکه کانال ۱۳ را از دست داد. طلای آبشده نیز به کف ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم تمام آنچه که از دست رفته بود پس گرفته شد.



❇️ به تازگی مباحثی در خصوص تصمیم وزارت صمت برای عرضه ۲۰ درصد تیراژ تولید خودرو در بورس کالا مطرح شده که سخنگوی وزارتخانه، تاکید کرد هنوز در مورد این مساله جمع بندی نهایی انجام نشده است.



❇️ قائم مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد از ارائه پیشنهاد این دبیرخانه برای لحاظ تهاتر نفت تا یک میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت های مناطق آزاد جدید الاحداث در لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.



❇️ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از ابلاغ شیوه نامه صادرات دام به گمرکات خبر داد و گفت: بر این اساس صادرات دام زنده، ( گوساله بالای ۴۰۰ کیلوگرم و گوسفند بالای ۴۰ کیلوگرم) آزاد شد.



❇️ بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سمات، از ابتدای سال تا امروز، ۱۱۱ شرکت بورسی بیش از ۱.۵ همت (۱۵۳۲ هزار میلیارد تومان) از طریق سجام به حساب سهامداران خود واریز کرده‌اند.



❇️ عشقی رئیس سازمان بورس: اساسنامه دو صندوق پالایش یکم و دارایکم باید به هیات دولت برود و امیدواریم طی یک تا دو هفته آینده اصلاح و تصویب شود. پالایش یکم ۲۵ درصد زیر قیمت خرید است و امیدواریم با اصلاح قیمت شرایط مطلوب شود و این دو صندوق در بازار روان باشند.



❇️ رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از برنامه‌های آتی نظام مالیاتی را ایجاد کد اقتصادی برای هر ایرانی برشمرد و گفت: این اقدام باعث تحول جدی در حوزه مالیات ستانی می‌شود


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0