مهدی راد
1400/08/23
13:14
شی (رهبر چین) در طی ده سال چین را از یک کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت که حتی در تامین غذا و بسیاری موارد دیگر مشکل داشتند به کشوری تبدیل کرد که ا...

شی (رهبر چین) در طی ده سال چین را از یک کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت که حتی در تامین غذا و بسیاری موارد دیگر مشکل داشتند به کشوری تبدیل کرد که اقتصادش با اولین اقتصاد جهان یعنی امریکا رقابت میکند و بزرگترین نیروی دریایی دنیا را در اختیار دارد.



کشور ما هم در طی ۴۰ سال با آن همه منابع طبیعی ارزشمند به یکی از فقیرترین کشورهای جهان تبدیل شده است.



اما راز موفقیت شی چیست؟ آیا وقتی کشورش ضعیف بود با امریکای قدرتمند وارد جنگ اقتصادی و تحریم و ... شد؟ خیر، گفت "چشم!" اما بعد با نیروی انسانی ارزان کاری کرد همه شرکت‌های امریکایی و غیرامریکایی کارخانه‌های خود را در این کشور بنا کنند و بعد با ارزآوری‌هایی که در این سال‌ها داشت، جلوی آمریکا نه برای کله‌شقی بلکه برای منافع بیشتر ایستاده.



بنده با مردم بیش از ۱۰۰ کشور تا کنون صحبت داشته‌ام. شالوده این صحبت‌ها این بوده که هیچ ملیتی از آمریکا خوشش نمیاد اما دولت‌ها بخاطر منافعشان برای جلوگیری از ضرر دیدن مردمشان با آمریکا همکاری میکنند. جالب اینجاست مردم آن کشورها بعضا شکایت میکنند که چرا دولت ما با امریکایی که منشا بسیاری مشکلات در جهان است، همکاری دارد!



انتهای خبر

0
0