اقتصاد نیوز
1399/09/19
18:28
بازار داغ شرکت‌های بیمه در بورس پایتخت + نمودار

اقتصاد نیوز : در معاملات امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ با اینکه شاخص کل نزول کرد، تمام نمادهای گروه شرکت‌های بیمه رشد قیمت داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس، برای سومین روز پیاپی شاخص کل ریزش کرد اما شاخص هم‌وزن رشد داشت. شاخص کل افت اندک هزار و ۲۲۴ واحدی را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحد رسید. اما شاخص هم‌وزن ۶ هزار و ۶۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۵۱ هزار و ۳ واحد افزایش یافت.


در پیش‌گشایش معاملات امروز بورس، ارزش صف‌های خرید بالغ بر ۳ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان بود و صف‌های فروش ۶۷ میلیارد تومان ارزش داشت. بیشترین صف خرید به شرکت‌های صنایع چوب کاسپین خزر (چخزر)، سنگ آهن گهرزمین (وتوکا) و سرمایه‌گذاری توکا فولاد (وتوکا) تعلق داشت و غنوش (نوش مازندران)، تلیسه (شرکت تلیسه نمونه) و وسگلستا (شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان) بیشترین صف فروش را داشتند.


دو صعود کم رمق و یک نزول بزرگ

با شروع معاملات امروز، شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد. در ۱۵ دقیقه ابتدایی شاخص ۸ هزار واحد بالا آمد و به سطح یک میلیون و ۵۱۵ واحد رسید. پس از آن روندی نزولی پیدا کرد و با سقوطی ۱۲ هزار واحدی تا رقم یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد پایین آمد. در یک ساعت پایانی شاخص صعودی شد اما تنها ۳ هزار واحد بالاتر آمد. در پایان معاملات شاخص کل هزار و ۲۲۴ واحد پایین‌تر از دیروز قرار گرفت.


در پایان معاملات ‌چهارشنبه بازار سهام، ۳۳۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۳۲ نماد بورسی و ۱۰۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۲۲ نماد کاهش قیمت داشتند که ۹۵ نماد بورسی و ۲۷ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۷۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.


با وجود افت شاخص کل، کثرت تعداد نمادهای مثبت موجب رشد شاخص کل هم‌وزن شد، اتفاقی که برای سومین روز پیاپی تکرار شد. شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۲۴ واحد نزول کرد و در رقم یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحد ایستاد.


امروز همچنین شاخص کل هم‌وزن ۶ هزار و ۶۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۵۱ هزار و ۳ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز رشد داشت و با افزایش ۲۰۵ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.


آمار معاملات 19 آذر

بزرگان سرخ پوش بورس

در معاملات امروز، قیمت سهام فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، کگل (گلگهر) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) کاهش یافت و این سه در مجموع بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ واحد شاخص بورس را پایین کشیدند. شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شتران (پالایش نفت تهران) دیگر بزرگان سرخ‌پوش بورس امروز بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص بورس داشتند.


روز خوب شرکت های بیمه

در معاملات روز چهارشنبه تمام نمادهای گروه شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی رشد قیمت داشتند. امروز تمام ۱۷ شرکت این گروه با رشد ارزش مواجه شدند و کل این گروه رشد ۳.۹۵ درصدی را ثبت کرد.


رشد ارزش معاملات

در معاملات روز چهار‌شنبه بورس پایتخت ارزش معاملات کل بازار سهام افزایش یافت. ارزش معاملات کل بازار با رشد ۳۲ درصدی به رقم ۲۷ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسید. اما ارزش معاملات خرد بورس ۵ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۶ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان رسید.


ورود پول های حقیقی

بورس امروز هم شاهد ورود ۶۸۳ میلیارد تومان پول حقیقی بود. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حفاری (شرکت حفاری شمال)، خدیزل (شرکت بهمن دیزل) و ودی (بیمه دی) اختصاص داشت.


امروز در سمت تقاضا، ۸۹ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۱ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۵ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۵ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.


رشد تقاضا و افت عرضه‌های بازار

در پایان معاملات روز چهار‌شنبه ارزش صف‌های خرید نسبت به دیروز ۴۵ درصد افزایش یافت و ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان شد و ارزش صف‌های فروش به رقم ۱۲۵ میلیارد تومان کاهش یافت که نسبت به دیروز ۴۲ درصد کمتر شده است.


امروز برای یازدهمین روز کاری متوالی ارزش تقاضای بازار از عرضه‌ها بیشتر بود و رقم مازاد تقاضا نسبت به روز گذشته ۵۹ درصد رشد یافت و به رقم ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان رسید.


عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، همانند چهار روز اخیر بیشترین ارزش صف خرید به شرکت صنایع چوب کاسپین خزر (با نماد معاملاتی چخزر) اختصاص داشت. پس از چخزر، کگهر (سنگ آهن گهرزمین) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف خرید را داشتند. نماد پدرخش (شرکت درخشان ایران) نیز بیشترین ارزش صف فروش بازار را به خود اختصاص داد. پس از پدرخش، پاسا (شرکت ایران یاسا تایر) و وسخراج (شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی) در رتبه‌های بعدی جدول بیشترین ارزش صف فروش قرار گرفتند.


شستا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز چهارشنبه شستا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۵۳۵ میلیارد تومان بود.


پس از شستا، بانک تجارت بیشترین ارزش معاملات را داشت و ایران خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، بانک صادرات و بانک دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


خودرویی ها و بانکی ها صدرنشینان جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا با تعداد ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۱۰ سهم در صدر قرار گرفته است. بانک تجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک صادرات تعلق داشت. ایران خودرو و شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


آمار معاملات 19 آذر
انتهای خبر

0
0