بورس پرس
1401/04/19
00:01
بررسی آمار تولید و فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در سه ماه نخست سال

آمار تولید و فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در سه ماه نخست سال، ۲۲۶.۲ و ۲۵۰.۲ هزار دستگاه بود که بیانگر رشد ۱۰ درصدی فروش از تولید و تکمیل خودروهای ناقص است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، بررسی آخرین آمار تولید و فروش سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در سه ماه نخست سال نشان می‌دهد در برابر تولید ۲۲۶.۲ هزار دستگاه خودرو، ۲۵۰.۲ هزار دستگاه به فروش رسید که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است و می‌تواند یکی از نتایج تکمیل خودروهای ناقص باشد.


براساس این گزارش، شرکت ایران خودرو با رشد ۵۱ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳۵.۳ هزار دستگاه خودرو فروخت که بیشترین فروش را در بین شرکت‌های تولیدکننده داشت. همچنین ۱۲۳.۸ هزار دستگاه تولید کرد که ۱۱.۴ هزار محصول بیشتر نسبت به تیراژ بهار فروخت.


"خودرو" در این مدت، ۸۶.۲ هزار دستگاه در گروه پژو با متوسط قیمت ۱۶۷.۵ میلیون تومان، ۱۳.۵ هزار دستگاه سمند با متوسط قیمت ۱۹۸ میلیون تومان، ۱۵.۵ هزار دستگاه دنا با متوسط قیمت ۳۲۷ میلیون تومان، ۱۴.۷ هزار دستگاه رانا با متوسط قیمت ۱۹۱ میلیون تومان، ۳.۴ هزار دستگاه هایما با متوسط قیمت ۵۶۱ میلیون تومان و ۱.۸ هزار دستگاه تارا با متوسط قیمت ۳۰۸ میلیون تومان فروخت.


همچنین سایپا ۸۶.۸ هزار دستگاه خودرو فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. فروش گروه X۲۰۰ شامل تیبا، کوئیک و ساینا ۶۰ هزار دستگاه و شاهین ۵.۵ هزار دستگاه بود که با متوسط قیمت بیش از ۱۲۲ و ۲۹۴ میلیون تومان فروخته شد.


پارس خودرو نیز فروش ۲۸ هزار و ۹۹ دستگاه را به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. گروه Q۲۰۰ ، انواع کوئیک و ساینا به ترتیب ۱۵.۲ ، ۱۲.۵ هزار و ۳۰۱ دستگاه فروش داشت و متوسط قیمت آن ۱۴۰ ، ۱۴۸ و ۱۲۳ میلیون تومان بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0