بورس پرس
1400/04/01
16:08
"لطیف" برای عرضه اولیه فردا معرفی شد/ برنامه انتشار اوراق تبعی و بازارگردانی

مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده محصولات کاغذی لطیف با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از برنامه حمایت از سهام با انتشار اوراق تبعی یک‌ساله با نرخ ۲۰ درصد و تعهد یکساله بازارگردانی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه معرفی شرکت محصولات کاغذی لطیف برای بررسی آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور احمد میری و داریوش خسرو نژاد کلشتری مدیرعامل و مدیرمالی "لطیف"، منا ابرو فراخ مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین و نماینده سهامدار عمده برگزار شد تا آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام معادل ۳۰ میلیون سهم برای فردا باشد.


براین اساس، احمد میری مدیرعامل محصولات کاغذی لطیف با اشاره به گذشت بیش از سه دهه از فعالیت این شرکت گفت: مجموعه لطیف همواره در راستای شفاف‌سازی تلاش کرده و در این راستا با ورود به بازار سرمایه و به‌تبع آن گسترش جامعه ذی‌نفعان، احساس مسئولیت بیشتری در پاسخگویی و گزارش‌دهی شفاف خواهد داشت.


وی افزود: سود خالص "لطیف" در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل بالغ بر ۱۰۰ درصد رشد داشته است. میزان تولید ماهانه نیز ۱۶۰۰ تن است و با توجه به حسن شهرت و اعتمادی که به شرکت وجود دارد، مشتری برای حدود ۳۰۰۰ تن محصول هم وجود دارد. یکی از اهداف استراتژیک لطیف حرکت در راستای صنعت سبز و دستیابی به ‌سلامت و بهداشت محیط زیست است. لطیف اولین شرکت در حوزه صنعت تیشو است که وارد بازار سرمایه می‌شود.


این مقام مسئول ادامه داد: این مجموعه از روند صعودی سودآوری برخوردار است. ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات، توسعه مشارکت برد-برد با پیمانکاران و ذی‌نفعان، بومی‌سازی فناوری، انطباق با استاندارهای بین‌الملل در راستای افزایش کیفیت و مشتری مداری از مهم‌ترین اهداف این مجموعه است. همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای امکان تولیدات جدید با ترکیب خمیر ورژن خالص، راه‌اندازی ماشین کاغذ دوم با ظرفیت ۵۰ تن در روز و تولید تیشو بسیار سنگین برای سایر مصارف نیز در حال انجام است.


برنامه حضور در بازارهای صادراتی


میری با اشاره به تلاش برای گسترش بازار مصرف در کشورهای همسایه تصریح کرد: مجموعه لطیف با برنامه‌ریزی بلندمدت، استراتژی را در جهت توسعه ظرفیت داخلی و بهره‌برداری از حداکثر محیط خارجی فراهم کرده و در این زمینه این ظرفیت در بازارهای کشورهای همسایه آماده است و می‌تواند در عرصه تولیدات کیفی با کشورهای همسایه رقابت کند.


آخرین وضعیت فروش دارایی


داریوش خسرونژاد کلشتری مدیر مالی محصولات کاغذی لطیف هم درباره برنامه فروش دارایی‌های نگهداری شده گفت: طبق برنامه‌ریزی سهامدار اصلی، مقرر شد تمام املاک از طریق مزایده بزرگ املاک شستا به فروش برسد. در مقطعی بخشی از املاک در مزایده بزرگ عرضه شد اما به دلایلی فروش نرفت. در حال حاضر اختیار به هیات مدیره واگذار شده که بطور مستقیم اقدام به برگزاری مزایده کنند و شرکت در اسرع وقت این کار را انجام خواهد داد.


منا ابرو فراخ مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین هم شرکت محصولات کاغذی لطیف را یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت سلولزی دانست و گفت: این مجموعه در منطقه هشتگرد البرز فعالیت می‌کند، پروانه فعالیت آن از سال ۱۳۶۴ ثبت و در سال ۱۳۶۶ با اصلاح موافقت‌نامه از وزارت صنعت مجوز ظرفیت ۱۵ هزار تن را دریافت کرد. از مرداد سال ۷۳ نیز تولید آزمایشی آغاز شد و مجموعه به بهره‌برداری رسید و در سال ۸۸ با پروژه نوسازی و بهسازی کمی و کیفی، ظرفیت اسمی خط تولید به ۲۰ هزار تن بالغ شد.


رشد ۱۰۰ درصدی سود خالص


وی افزود: این شرکت با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی در سال ۹۸ به سود خالص ۳۶ میلیارد تومان با کسر هزینه‌های مالیاتی رسید. سال گذشته نیز سود خالص "لطیف" بیش از ۱۰۰ درصد افزایش و به ۸۰ میلیارد تومان رسید. مزایای اصلی شرکت، راه‌اندازی واحد جوهرزدایی است که این مجموعه را به یک کارخانه ویژه و برتر تبدیل می‌کند. به‌این‌ترتیب امکان جوهرزدایی ۹۰ تن کاغذ باطله بصورت روزانه وجود دارد. توانایی تولید کاغذ با گراماژ بسیار پایین نیز فراهم‌شده است.


مزایای مجموعه


این مقام مسئول به نقش مهم مجموعه در حوزه صنعت سبز اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا سالانه از ۳۵ هزارتن کاغذ باطله ارزش‌افزوده ایجاد می‌شود که به دلیل کاهش واردات خمیر ویرجین از ارزبری قابل‌توجه جلوگیری می‌کند. از دیگر مزایا، جلوگیری از قطع ۲۰۴ هزار اصله درخت، جلوگیری از مصرف ۳۳۶ هزار مترمکعب آب و ۴۹۲۰۰ مگاوات برق در سال است. شرکت در راستای شفافیت فروش از ۱۱ اردیبهشت سال جاری محصولات را از طریق بورس کالا عرضه کرده و تاکنون ۲۳۷ تن محصول این شرکت در بورس کالا معامله شده است و برنامه‌ریزی‌شده در صورت امکان مواد اولیه را هم از بورس کالا تامین کند.


برنامه‌های سهامدار عمده برای حمایت از سهام


ابرو فراخ در خصوص برنامه‌های سهامدار عمده برای حمایت از سهام گفت: از سیاست‌های سهامدار عمده برای حمایت از سهام، بحث انتشار اوراق تبعی یک‌ساله با نرخ ۲۰ درصد است. همچنین تعهد یک‌ساله بازارگردانی امضا شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0