اقتصاد آنلاین
1400/06/08
13:35
نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در مردادماه

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود هزار و ۶۳۵میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود ۳۴میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با حدود ۱۲۸میلیارد تومان افزایش به حدود هزار و ۶۳۵میلیارد تومان رسید. افزایش حدود ۲۰میلیارد تومانی ارزش هلدینگ توسعه معادن و فلزات (از گروه استخراج کانه‌های فلزی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حدود ۱۹میلیارد تومان رشد در رده بعد قرار گرفت. در طرف دیگر بیمه البرز با افت ۵۵میلیارد تومان بیشترین تاثیر منفی را بر پرتفو این شرکت گذاشت.


«مدیریت» در پنجمین ماه از سال جدید، حدود ۱۰میلیارد تومان در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت‌ها عبارتند از: گسترش نفت و گاز پارسیان، داروسازی ابوریحان، فولاد مبارکه اصفهان، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بانک ملت، مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، صنعت غذایی کورش و گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در این مدت حدود ۲۴میلیارد تومان در سایر شرکت‌های خارج از بورس نظیر مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سپهر تدبیرگران و افرا نماد پایدار سرمایه‌گذاری کرد.


در پایان مرداد ماه، مالکیت «مدیریت» در صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، حدود ۲۵.۸درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است.


گروه فلزات اساسی با حدود ۱۹.۹درصد و گروه محصولات شیمیایی با حدود ۱۵.۷درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.


گفتنی است سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۱۹درصد ارزش پرتفو این شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین سهام ملی صنایع مس ایران با ۸.۵درصد، هلدینگ توسعه معادن و فلزات با ۵.۳درصد، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور با پنج درصد و فولاد مبارکه اصفهان با ۴.۲درصد مالکیت در رتبه‌های بعدی ارزش بازاری پرتفو شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید


مدیریت مرداد
پرتفو مدیریت مرداد
انتهای خبر

0
0