تحلیل کاربردی هلالات
1399/11/29
08:50
#خوب_است_بدانیم_که 29 بهمن / بخش اول 1) دلار حواله سنا 24.800 - 24.369 تومان. اسکناس تهران 25.980 تومان. 2) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر 379...

#خوب_است_بدانیم_که ۲۹ بهمن / بخش اول



۱) دلار حواله سنا ۲۴.۸۰۰ - ۲۴.۳۶۹ تومان. اسکناس تهران ۲۵.۹۸۰ تومان.



۲) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر ۳۷۹-۴۵۳ میلیون ریال معامله شد. ABS شبصیر ۶۰۷میلیون ریال، اسلب فخوز ۱۲۶میلیون ریال، شمش فخوز ۱۰۸میلیون ریال، شمش روی ۶۰۴میلیون ریال، ورق گرم ۱۷۱-۱۷۲ میلیون ریال.



۳) روز سه شنبه ۸۶۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی. ارزش معاملات خرد ۶.۴همت. توجه حقیقی به گروه رایانه و دارویی. توجه حقوقی به فلزات اساسی و بانک ها. حقیقی ها دسینا، تاپکیش، سیستم، پکرمان، زماهان، دپارس، دابور، دیران، شفا خریدند. حقوقی ها فملی، فولاد، وبملت، شپنا، شبندر.



۴) گزارش جدید از افزایش سرمایه وپخش، فروی، تماوند، بانک دی رسید. بانک مرکزی به بانک دی مجوز افزایش سرمایه داد.



۵) در راستای بررسی طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا با اکثریت آرا در کمیسیون صنایع به تصویب رسید.



۶) سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، خودروهای تولید شده داخلی در بورس عرضه می‌شوند.



۷) ظریف می گوید "مجموع دارایی‌های مسدود شده ایران در ژاپن و کره جنوبی حدود ۱۰ میلیارد دلار است"



۸) کچاد، کگل، کگهر تصمیم دارند در مزاینده فروش سهام سرمایه گذاری پارسیان شرکت کنند.



۹) گزارش پالایشی ها به کدال رسید. نرخ خوراک بر اساس محموله های صادراتی ایران تعیین شده و نرخ محصول به جای تعدیل بر اساس اختلاف کیفیت ایران و سنگاپور بر اساس نرخ واقعی صادرات ایران لحاظ شده است. این مساله باعث شده که سود پالایشی ها از کرک اسپرد محاسباتی بالاتر باشد.



۱۰) فولاد مبارکه مزایده انجام سرمایه گذاری به منظور تجهیز معدن و استخراج و فروش سنگ آهن در معدن شیطور را برگزار می کند. این معدن سنگ آهن می تواند در تامین خوراک فولاد نقش مهمی ایفا کند.



۱۱) اعضای کمیسیون تلفیق بودجه تلاش می‌کنند تا روز شنبه بررسی‌های خود بر روی لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ را به پایان برسانند تا لایحه برای بررسی در دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه ۳ (اسفند) قرار گیرد.



۱۲) تفاهم‌نامه ۱۵ هزار میلیارد تومانی بانک تجارت و هلدینگ خلیج فارس امضا شد.



۱۳) مینو محرز می گوید "واکسن کووبرکت را بر روی ویروس جهش‌یافته انگلیسی هم آزمایش کردیم که خوشبختانه روی این ویروس جهش یافته هم موثر است. فکر می‌کنیم می‌توانیم در اواخر خردادماه این واکسن را به تولید انبوه برسانیم."



۱۴) بلوک های شفادارو و سرمایه گذاری توسعه ملی ۲۷ اسفند از سوی سهامداران عمده عرضه می شود. (تکلیف بانک مرکزی است و احتمالا خریدار ندارد)



۱۵) فاینشنال تایمز گزارش داد که دو موسسه مالی جی.پی.مورگان و گلدمن ساکس پیش بینی کرده‌اند قیمت‌های نفت در آینده و با کنترل پاندمی کرونا افزایش یابد. (نفت هرچه بالاتر برود، تحلیلگران اعداد بالاتری پیشبینی می کنند و هر چه پایین تر برود، اعداد پایین تر)



۱۶) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) می گوید "چند ماه است که حدود ۱۵۰ میلیون دلار ما در عمان و چین بلوکه شده است."



۱۷) عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران می گوید "براساس جمع‌بندی دولت و مجلس، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید و واردات دارو، دستکم در ۶ تا ۹ ماهه نخست ۱۴۰۰ باقی خواهد ماند. بعید است تغییری در ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری رخ دهد."



۱۸) روز گذشته ۸۰۰۰ نفر کرونا گرفتند و ۸۹ نفر جان باختند. با این آمار ابتلا به زودی جان باختگان ۳ رقمی می شوند. بسیار احتیاط کنید.



۱۹) واکسن کرونای چینی قبل از پایان امسال وارد ایران می‌شود.



۲۰) جورج از فدرال رزرو می گوید "تقاضای مسکن تک خانوار فزاینده است و احتمالا برای مدتی، این تقاضا مستحکم باقی بماند. چشم انداز برای نیمه دوم سال خوشبینانه است. در حال حاضر اقتصاد برای عبور از کوید به یک پل نیاز دارد. مشکلات تورم کوتاه مدت را مشاهده نمی‌کنم. با بازگشت مردم به کار ، می توان فشار قیمت را مشاهده کرد."



۲۱) دالی از فدرال رزرو می گوید " تورم خیلی بالا در حال حاضر ریسکی نیست که به آن فکر کنیم. فشارها روی تورم نزولی است. فکر نمی‌کنم تورمی ناخواسته به ما نزدیک باشد. ترس از تورم، می‌تواند برای ما چند میلیون شغل هزینه داشته باشد. ما باید از تورم قریب الوقوع ترس کمتری داشته باشیم.



۲۲) جلسه ماه مارس اعضای اوپک قطعا جلسه مهمی خواهد بود. اگرچه اعضای اوپک پلاس تاکید کرده‌اند که هنوز مشتاق افزایش تولیدات نیستند. اما رویترز به نقل از منابع خود در اوپک پلاس گزارش داده است که افزایش اخیر قیمت نفت باعث افزایش تولیدات از ماه آوریل خواهد شد.



بخش اول / ۲۹ بهمن

انتهای خبر

0
0