سنا
1400/10/21
07:57
قیمت نفت متاثر از افزایش تولید لیبی

به گفته فیل فلین، تحلیلگر ارشد شرکت پرایس فیوچرز در شیکاگو، قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌های Omicron و همچنین اعلام لیبی مبنی بر افزایش تولید، از رشدهای اولیه خود عقب نشینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها درباره ترس از تقاضای ناشی از افزایش سریع جهانی آلودگی به ویروس کرونا Omicronکاهش یافت.


در معاملات روز دوشنبه، نفت خام برنت با ۸۸ سنت معادل ۱.۰۸ درصد کاهش به ۸۰ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۷ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.


قیمت خام نفت برنت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در آغاز معاملات روز سه‌شنبه، حدود ۵۰ سنت افزایش یافتند.


قیمت نفت برنت در معاملات امروز سه‌شنبه در ساعت ۷:۴۸ به وقت تهران، با افزایش ۰.۴۲ درصدی در هر بشکه، ۸۱ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۵۹ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۸ دلار و ۷۱ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۰۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.


با وجود اینکه بازدهی خزانه داری آمریکا در ۱۰ سال گذشته به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا معامله‌گران موقعیت خود را در برابر تورم و خطرات ژئوپلیتیکی مستمر حفظ کردند.


قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته، با ۰.۳ درصد افزایش یک هزار و ۸۰۰ دلار و ۷۶ سنت در هر اونس رسید و نسبت به روز جمعه که به پایین ترین حد خود از ۱۶ دسامبر رسید، اندکی بهبود یافت.


به گفته اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو، طلا باوجود افزایش بازدهی خود در حدود منطقه یک هزار و ۸۰۰ دلاری باقی مانده و این بیانگر واکنش بازار به عوامل دیگری همچون محیط تورمی و تنش‌های ژئوپلیتیکی است.


نقره نیز با افزایش ۰.۵۰ درصدی، ۲۲ هزار و ۵۷۵ دلار معامله شد.


مس با افزایش ۰.۶۹ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۳۸۱ دلار قیمت خورد.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0